GC Plus / berat badan susah turun

Menurunkan berat badan boleh menjadi sangat sukar apabila anda menanggung kesakitan

Jika badan sedang menanggung kesakitan (sakit urat/sakit pinggang/sakit kaki) sementara berat badan juga berlebihan, very likely badan sedang menanggung sakit yang lebih dari sepatutnya. Semakin overweight, sakit yang ditanggung semakin teruk. Bad news is, berat badan susah turun. But the good news is, ada cara untuk mengekalkan berat badan sekarang at the same time prevent your pain from deteriorating.

Bila badan sedang menahan sakit, berat badan mudah berlaku kerana kita jadi kurang aktif. Kita juga makan dengan lebih banyak akibat tindak balas kepada tekanan mengatasi kesakitan, atau sebagai kesan sampingan ubat-ubatan tertentu, menyebabkan berat badan mudah naik. Berat badan yang berlebihan akhirnya memberi tekanan pada sendi dan urat dan menekan tulang belakang. Tisu lemak yang berlebihan menambahkan keradangan. Keradangan ini menyebabkan sakit bertambah-tambah seperti tiada kesudahan.

Jika badan menanggung sakit, berat badan memang susah untuk turun tetapi anda boleh cuba. Walau bagaimanapun, kalau dah amencuba tetapi berat badan tetap tak berganjak, please stop trying. Instead, ambil langkah untuk mengelakkan berat badan (maintain berat, jangan tambah berat). Walaupun goals dah berubah (from losing weight kepada maintaining weight), pendekatannya hampir sama. Nasihat kami, buat sementara ini fokus untuk kurangkan sakit terlebih dahulu kerana itu jauh lebih penting bagi mengekalkan keseimbangan emosi.

Mengekalkan berat badan involves less pressure berbanding menurunkan berat badan. Dalam tempoh tersebut, develop new habit sementara mempersiapkan diri untuk menurunkan berat badan once and for all. Cadangan untuk develop new habit:
  • minum 2L air sehari
  • tidur yang cukup
  • meditasi
  • kurangkan sugary drink
Kepada yang memiliki akaun dengan GreenAard, rajin-rajinlah semak baki point. Mana tahu boleh redeem diskaun RM25 untuk GC PLUS. Whatsapp 012-7728976 untuk semak point.
Diana Ishak
Read more
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart