2 isyarat badan sedang dalam proses nak kurus

 

 .

2 isyarat badan korang sedang dalam proses nak kurus 😊.
.
💧 Kerap kencing.
Bila tubuh membakar lemak, proses ini akan melibatkan pembuangan toksin. Badan akan hilangkan toksin ini dan cara yang paling cepat adalah melalui air kencing. Jadi, jangan rasa penat kalau kejap-kejap terkencing. Itu menunjukkan badan sedang membakar lemak. Tak suka ke? 😆
.
😥 Terasa lapar (kadang-kadang sepanjang hari).
Kalau berat badan korang berlebihan dan dah terbiasa dengan makanan yang banyak, dah tentu bila badan mula nak mengecut, korang akan rasa lapar. Jangan mengalah. Ini memang proses normal kerana badan sedang aktif membakar lemak dan proses ini menggunakan tenaga yang banyak. Bila lapar, cuba makan makanan yang betul, bukan makan apa saja. Tak kisah nak makan dengan kerap, asalkan makanan yang kita makan tu seimbang dan sihat.
.
Kebanyakkan pengguna GC Plus akan kerap ke tandas untuk kencing. Jangan risau, itu tandanya your body is in a state ready to be slim 😉.
.

Diana Ishak
Read more

Hormon kegembiraan

Dalam GC Plus ada herba yang meransang hormon kegembiraan.
Haaaa, gitu. Apakebendanya hormon kegembiraan ni?

 


.


Hormon kegembiraan ini kita panggil Serotonin.
Serotonin ni sebahagian besarnya ada kat otak, usus dan platelet darah. Serotonin mengekalkan keseimbangan mood, dan kekurangan serotonin membawa kepada kemurungan/kesedihan/mood swing.
.
Kemurungan/kesedihan/tekanan perasaan semua tu adalah punca yang menyebabkan hormon lapar (Ghrelin) meningkat. Sebab tu bila kita sedih, marah, tension - kita cenderung nak makan je kejenya. Jadi, bila GC Plus meransang penghasilan serotonin, secara tak lansung ia menghalang pembentukan hormon Ghrelin.
.
Apa lagi yang serotinin ni boleh buat?
.
✔ Kebanyakan serotonin ada dalam saluran gastrousus di mana ia mengawal fungsi usus dan pergerakan. Sebab tu siapa makan GC Plus sangat lawas ke tandas dan mengurangkan kekembungan.
.
✔ Serotonin juga ada dalam otak. Iamemainkan peranan penting dalam keseimbanga mood.
.
✔ Serotonin juga ada dalam platlet darah bermakna ia membantu dalam pembentukan darah beku (menghalang darah dari mengalir tak henti-henti bila luka).
.
✔ Kalau korang makan sesuatu yang 'toksik', lebih serotonin akan dihasilkan dalam usus untuk mengusir 'toksik' dalam bentuk cirit-birit. Peningkatan tahap serotonin ini juga menyebabkan loya. Sebab tu ada pengguna GC Plus yang kerap ke tandas sebab korang banyak makan makanan yang 'toksik' iaitu lemak! Dan some pengguna GC Plus akan alami pening dan loya, ini pun disebabkan serotonin dihasilkan dengan banyak.
.
Ada yang nak try GC Plus?
Whatsapp kami sekarang 012-7728976.

 

Diana Ishak
Read more

Kerap buang air kecil dan buang air besar selepas makan GC Plus

 

 .

1. GC Plus akan menyebabkan kekerapan ke tandas ke?
Ya. Tapi bergantung kepada apa yang anda makan.

 .

2. Maksudnya?
Sekiranya kandungan lemak dalam makanan yang anda makan adalah tinggi, GC Plus akan 'flush out' lemak tersebut dengan lebih banyak. Maknanya, lebih keraplah anda ke tandas untuk membuang aie besar.

 .

3. Macamana nak tau samada kekerapan membuang air besar itu adalah kerana GC Plus atau keracunan makanan?
Perhatikan najis anda. Najis yang berwarna coklat kekuningan, cair dan berkumpul di tepi mangkuk tandas menunjukkan bahawa najis mempunyai kandungan lemak yang tinggi. Sebagai tambahan, GC Plus tak menyebabkan muntah-muntah. Tapi keracunan menyebabkan muntah-muntah.

 .

4. Bagaimana pula dengan kekerapan membuang air kecil?
Kekerapan membuang air kecil adalah salah satu kesan pengambilan GC Plus kerana pembakaran lemak dalam badan akan menghasilkan air dalam bentuk urea.

 .

Diana Ishak
Read more
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart