Khasiat kulit kayu manis untuk wajah

 

Cleansing Bar yang gunakan 100% bahan semulajadi.
Kalau taknak guna Cleansing Bar ni pun takpe, boleh buat sendiri guna bahan-bahan ni di rumah :

🍃 Kulit kayu manis bantu hilangkan jerawat. Campurkan 3 sudu madu dengan 1 sudu kayu manis. Tepek pada kawasan jerawat dan biarkan semalaman. Sebagai alternatif, biarkan selama 20 minit sebelum bilas dengan air. Ulang seminggu sekali.

🍃 Kulit kayu manis bantu buang sel-sel kulit mati dan pulihkan kelembutan kulit. Gabungkan garam laut, minyak badam, minyak zaitun, madu dan kayu manis - jadikan scrub. Pakai seminggu sekali.
.
🍃 Buat campuran 1 sudu teh madu dan 1 sudu teh kayu manis. Sapukan lapisan nipis tepek pada kawasan jerawat. Gunakan setiap hari selama seminggu.

🍃 Kulit kayu manis memperbaiki aliran darah dan membawa oksigen dan darah ke permukaan kulit, dan ini menyebabkan kulit lebih segar. Campurkan beberapa titik kayu manis dengan minyak zaitun dan sapu pada seluruh muka, elakkan kawasan mata.

🍃 Untuk apa-apa jenis jangkitan kulit, ambil sikit serbuk kayu manis dan campurkan dengan madu dalam nisbah yang sama, jadikan pes. Tepek pada kawasan terjejas. Kayu manis juga boleh mengubati kurap dan sembuhkan luka.

🍃 Kulit kayu manis boleh melembutkan kulit kasar dan kering kerana sifat antioksidannya. Campurkan jus lemon, 1 sudu minyak zaitun, satu perempat cawan susu, setengah cawan air, dan 2 sudu serbuk kayu manis ke dalam besen. Rendamkan kaki selama 15 minit untuk kaki lembut dan licin.

Susah tak?
Kalau terasa susah takyah susah-susahkan diri.
Beli je Cleansing Bar kami ni.
Sebab dalam Cleansing Bar ni ada bahan-bahan yang disebutkan di atas. Ada kulit kayu manis, ada minyak zaitun, ada air mawar, ada aloevera, ada rumpai laut - semuanya memang untuk kulit.

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart