Apa yang perlu dicari dalam sebuah produk pembersihan kulit untuk kurangkan kerengsaan kulit sensitif?

Kami selalu dapat pertanyaan-pertanyaan general dari mereka yang berminat dengan Cleansing Gel GreenAard tetapi tak pasti samada kulit mereka sesuai atau tidak. Memandangkan Cleansing Gel GreenAard memang diformulasikan khas untuk sensitif skin, tapi how we define 'sensitive'?

Ada yang tanya "Kalau gatal-gatal tu sensitif atau penyakit?"
"Kalau kulit merah-merah tu sensitif atau penyakit?"

Ok, di sini kami list-kan FAQ tentang Cleansing Gel. 

1. Bagaimanakah nak tahu kalau saya ada kulit sensitif?
Have a dermatologist check your skin. Itu cara terbaik untuk mengetahui jika anda mempunyai kulit sensitif atau ada perkara lain yang menyebabkan kulit anda jadi begitu.

2. Apa yang menyebabkan tindak balas kulit sensitif?
Punca tindak balas kulit sensitif termasuk :

  • Gangguan atau alahan seperti ekzema, rosacea, atau dermatitis. 
  • Kulit terlalu kering. 
  • Pendedahan yang berlebihan kepada alam sekitar yang merosakkan kulit seperti matahari dan angin atau haba berlebihan atau sejuk. 
  • Faktor genetik, umur, jantina.

3. Apakah petua untuk menjaga kulit sensitif terutamanya di wajah?
Pembersihan. Setiap kulit manusia memberi respon berbeza kepada kaedah pembersihan yang berbeza. Tetapi kebanyakan pakar dermatologi bersetuju bahawa sabun yang mengandungi detergen yang kuat tak boleh digunakan di muka. Pembersih sabun seperti sabun organik atau sabun khas untuk kulit sensitif mempunyai potensi kurang merengsakan kulit wajah berbanding dengan sabun pencuci muka biasa. 

4. Apa yang perlu saya cari dalam sebuah produk pembersihan kulit untuk kurangkan kerengsaan kulit sensitif?
Untuk kulit sensitif, pastikan produk tersebut :

  • tidak mempunyai berpuluh bahan.
  • sedikit atau tidak ada lansung wangian.
  • jangan gunakan kosmetik waterproof.
  • gunakan produk natural bebas bahan kimia.


5. Bagaimanakah saya harus menguji tindak balas kulit sensitif?
Sebelum mencuba produk baru pada kulit, lakukan yang berikut :

  • selama beberapa hari, gunakan sedikit di belakang telinga.
  • sekiranya kulit tidak merengsa, lakukan prosedur yang sama, kali ini sapu di kawasan mata.
  • sekiranya masih tak ada kerengsaan, produk itu dikategorikan selamat digunakan di bahagian kulit yang lain.

 

Cleansing Gel GreenAard terbukti membantu merawat kulit sensitif seperti kekeringan, berminyak, berjerawat, ekzema dan psoriasis. Boleh lihat testimoni pengguna di sini : https://greenaard.com/pages/cleansing-gel-image-testimonyWalaubagaimanapun, kadangkala kulit telah berjaya dirawat tetapi kerengsaan datang kembali secara tiba-tiba. Dan selalunya kita menganggap "badan dah immune dengan produk maka ia tidak lagi berkesan"..

SALAH!

Kadangkala ada faktor lain yang membuatkan kerengsaan kulit datang semula selepas beberapa ketika. Jenis kain yang kita gunakan (pakaian) boleh menjadi faktor 'trigger'. Untuk kulit sensitif, pastikan pakai pakaian yang lembut, dari bahan semulajadi seperti kapas halus dan sutera. Elakkan guna kain yang berasaskan bahan sintetik seperti poliester. Rayon dan linen juga selesa untuk kulit sensitif tetapi lebih berat daripada kapas atau sutera. 

 

Diana Ishak
Read more

Rawatan wajah zaman Cleopatra

.

.

 Tahu tak, di zaman Cleopatra dulu, rawatan untuk kulit kering dan bersisik (ekzema), mereka gunakan campuran minyak kelapa, minyak pokok teh dan minyak zaitun untuk membuat losyen bagi tujuan itu?
.
 Tahu tak bukan saja campuran tersebut boleh mengurangkan parut jerawat tapi kulit akan jadi lebih anjal bila digunakan secara rutin.
.
 Tahu tak, untuk merawat psoriasis, gunakan campuran 10 titis minyak pokok teh dengan 2 sudu minyak kelapa dan sapukan pada bahagian kulit yang bermasalah.
.
 Tahu tak, kesemua miyak pokok teh, minyak kelapa dan minyak zaitun ada dalam CLEANSING GEL GREENAARD? 
Tak hairanlah ramai pengguna yang ada masalah kulit dapat lihat perubahan pada kulit selepas beberapa menggunakannya. Lihat testimoni pengguna di sini : https://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-cleansing-bar

.

Diana Ishak
Read more

Aloevera sebagai pelembap muka.

.

Pelembap membantu untuk mengekalkan kulit sihat dan mengekalkan keanjalan, yang semakin hilang apabila umur kita makin meningkat. Pada asasnya, tugas utama mosturizer adalah mengunci kelembapan dalam sel-sel di wajah.

.
Jika anda ingin memilih pelembap yang bagus, pilih pelembap yang mempunyai aroma lembut yang menarik minat anda, kulit anda rasa bagus bila memakainya dan yang penting sekali tidak meninggalkan sisa-sisa berminyak pada kulit anda.
.
Bagi mereka yang mempunyi kulit berminyak yang teruk atau mudah dinaiki jerawat mungkin harus mengelakkan daripada menggunakan pelembap
.
Seperti Aloevera,ia bertindak sebagai :
.
✔️ Pelembap kepada kulit muka kita.
✔️ Mengurangkan jerawat dan membantu mencerahkan noda-noda hitam pada wajah.
✔️ Mengurangkan sunburn
✔️ Menyembuhkan luka dan gigitan serangga. 
.
Aloevera juga adalah salah satu bahan yang terdapat dalam Cleansing Gel. Cleansing Gel dirumus khas untuk kulit-kulit kering, berminyak dan sensitif.

Gee Abdul Rani
Read more

Khasiat kulit pisang.

KULIT PISANG MAMPU HILANGKAN MASALAH JERAWAT. BIAR BETUL ?

.
Betul. Tak percaya ?
.
Caranya : 
.
Ambil kulit pisang yang berwarna kuning kemudian letakkan di kawasan jerawat. Biarkan beberapa minit sehingga kulit pisang tersebut berubah menjadi coklat sedikit. 
.
Kemudian usap-usap bahagian bermasalah itu dengan kulit pisang selama 2-5 minit secara perlahan-lahan.
.
Selepas itu, biarkan selama satu jam tanpa dibilas. 
.
Kemudian baru dibilas dengan air.
.
Lakukan beberapa kali sehingga kulit kemerahan reda. 
.
Selepas jerawat pecah,jangan risau tentang bekasnya kerana kulit pisang mampu mengelakkan kulit daripada berparut akibat jerawat.
.
Tapi kalau lebih senang, gunakan saja Cleansing Gel yang terdiri dari bahan-bahan semulajadi yang tak kurang hebatnya. Ramai yang dah nampak kesannya tau.

Gee Abdul Rani
Read more

Cleansing Gel GreenAard - Pakar Masalah Kulit

KENAPA CLEANSING GEL GREENAARD MENJADI PAKAR KEPADA MASALAH KULIT YANG UTAMA SEPERTI ECZEMA, JERAWAT DAN RUAM?

.
 minyak kelapa
 minyak zaitun
 minyak pokok teh
 aloevera
 ekstrak kayu manis
 ekstrak rumpai laut
 air bunga mawar
 gliserin
.
.
Bahan-bahan di atas adalah bahan-bahan 'powerful' yang memang dah digunakan dari zaman Cleopatra untuk merawat kulit. Kami terima banyak testimoni dari pengguna baik dari yang mengalami masalah ekzema, kulit berminyak, ruam mahupun jerawat - rata-rata berpuas hati dengan hasil selepas menggunakan Cleansing Gel. Sesuai untuk semua jenis kulit, dewasa mahupun bayi. Kalau nak tengok hasilnya, baca testimoni di sini : https://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-cleansing-bar

Diana Ishak
Read more

Tutup jerawat dengan concealer? Baca ni dulu!

 

 

Ramai yang ambik jalan mudah jadikan solekan untuk cover jerawat. Selalunya guna concealer lah.
Memang itu tektik paling cepat dan terbaik tapi, the dirty truth about this tactic adalah, dengan menggunakan concealer, ia hanya menutup jerawat - bukan merawatnya.
.
Dan korang perlu faham jerawat ada banyak jenis. Bukan semua jerawat yang muncul kat muka tu gunakan pendekatan yang sama untuk merawatnya. Sebab itulah bukan semua orang yang pakai ubat jerawat yang sama akan dapat hasil yang sama. Jerawat ni bentuk je lebih kurang sama tapi cara rawatnya tak sama. Boleh jadi jerawat yang kita cover dengan makeup tu bukanlah jenis jerawat biasa-biasa. Penyudahnya, muka lebih teruk naik jerawat!
.
Yang terbaik adalah, jangan apply apa-apa pada bahagian yang berjerawat. Jangan cover dengan sebarang solekan walaupun solekan nipis pun. Apply ubat jerawat atau gunakan sabun yang boleh rawat jerawat. Bila muka dah clear, baru apply makeup. Alahai, bersabar lah sikit. Setakat 3-4 hari tak pakai makeup, pakwe tak lari punya.

 

Diana Ishak
Read more

Khasiat kulit kayu manis untuk wajah

 .

Cleansing Bar yang gunakan 100% bahan semulajadi.
Kalau taknak guna Cleansing Bar ni pun takpe, boleh buat sendiri guna bahan-bahan ni di rumah :
.
🍃 Kulit kayu manis bantu hilangkan jerawat. Campurkan 3 sudu madu dengan 1 sudu kayu manis. Tepek pada kawasan jerawat dan biarkan semalaman. Sebagai alternatif, biarkan selama 20 minit sebelum bilas dengan air. Ulang seminggu sekali.
.
🍃 Kulit kayu manis bantu buang sel-sel kulit mati dan pulihkan kelembutan kulit. Gabungkan garam laut, minyak badam, minyak zaitun, madu dan kayu manis - jadikan scrub. Pakai seminggu sekali.
.
🍃 Buat campuran 1 sudu teh madu dan 1 sudu teh kayu manis. Sapukan lapisan nipis tepek pada kawasan jerawat. Gunakan setiap hari selama seminggu.
.
🍃 Kulit kayu manis memperbaiki aliran darah dan membawa oksigen dan darah ke permukaan kulit, dan ini menyebabkan kulit lebih segar. Campurkan beberapa titik kayu manis dengan minyak zaitun dan sapu pada seluruh muka, elakkan kawasan mata.
.
🍃 Untuk apa-apa jenis jangkitan kulit, ambil sikit serbuk kayu manis dan campurkan dengan madu dalam nisbah yang sama, jadikan pes. Tepek pada kawasan terjejas. Kayu manis juga boleh mengubati kurap dan sembuhkan luka.
.
🍃 Kulit kayu manis boleh melembutkan kulit kasar dan kering kerana sifat antioksidannya. Campurkan jus lemon, 1 sudu minyak zaitun, satu perempat cawan susu, setengah cawan air, dan 2 sudu serbuk kayu manis ke dalam besen. Rendamkan kaki selama 15 minit untuk kaki lembut dan licin.
.
Susah tak?
Kalau terasa susah takyah susah-susahkan diri.
Beli je Cleansing Bar kami ni.
Sebab dalam Cleansing Bar ni ada bahan-bahan yang disebutkan di atas. Ada kulit kayu manis, ada minyak zaitun, ada air mawar, ada aloevera, ada rumpai laut - semuanya memang untuk kulit.

Diana Ishak
Read more

Cara atasi kulit kering

 .

Kulit kering memang membawa masalah pada penampilan. Apetah lagi kalau kulit kering tu bertapuk-tapuk, bersisik, berkerak di bahagian muka.
.
Ramai yang tak tau kulit kering mesti dirawat dengan bahan semulajadi. Bahan kimia hanya akan menambahkan kekeringan kulit. Berikut adalah yang remedi terbaik untuk merawat kulit kering dan gatal pada muka dan tangan anda. Hanya perlu guna secara konsisten dan berterusan untuk dapatkan hasil yang terbaik. Klik setiap gambar untuk lihat resepinya.

 .

1. Terapi Minyak

Gosokkan sedikit minyak zaitun, kelapa atau minyak badam pada kawasan yang kering sebelum mandi. Ini akan membuatkan kulit anda kekal lembab selepas mandi dan menjadikan kulit lembut dan licin.

 .

2. Glycerin (dari minyak sayur)

Hidratkan kulit anda dengan gliserin, kerana ia membantu kulit menyerap dan mengekalkan kelembapan.

Di zaman Cleopatra, beliau mencampurkan gliserin + jus lemon + air mawar. Campuran itu disapukan ke kawasan kering (muka) dan dibiarkan semalaman.

Produk Cleansing Bar GreenAard mengandungi campuran gliserin dan air mawar.

 .

3. Minyak Zaitun dan Kuning Telur (sebagai mask)

Sifat minyak zaitun dan kuning telur membuatkan ia kombinasi yang berkesan untuk merawat kulit kering. Campur kedua-dua bahan ini berserta sedikit jus lemon atau air mawar supaya membentuk pes. Sapukan pada muka dan biarkan selama 15 minit. merawat kulit kering.

 .

4. Avocado dan Madu.

Avocado dan madu digabungkan membentuk adunan yang berkesan merawat kulit kering. Hanya campurkan avokado yang dilenyek bersama madu dalam nisbah yang sama dan sapu pada muka sebagai mask. Biarkan 15 minit. Kemudian bilas.

 .

5. Pisang dan Yogurt (mask)

Pisang juga boleh digunakan untuk merawat kulit yang kering. Hanya lecek sebiji pisang dan jadikan mask. Biarkan selama 20 minit, kemudian bilas. Sebagai alternatif, anda boleh campurkan pisang lecek ini yogurt. Ia bukan sahaja melembapkan kulit tapi juga merawat kulit yang menggelupas.

 .

6. Betik dan Avocado (mask)

Avocado berkesan untuk kulit kering. Lecek sebiji avokado dan spu pada seluruh muka atau bahagian kulit kering.

Betik pun sesuai untuk kulit kering. Lecek dan campurkan sepotong betik + 1 avokado + 1 pisang. Sapukan pada muka dan biar selama 20 minit.

 .

7. GreenAard Cleansing Bar.

Cleansing Bar ini 100% natural. Hanya bahan semulajadi saja. Bahan-bahan yang digunakan dalam sabun ini antaranya bahan-bahan yang disebutkan dalam gambar-gambar yang lepas :

🍀 air mawar
🍀 glycerin
🍀 minyak zaitun
🍀 ekstrak kayu manis
🍀 esktrak rumpai laut
🍀 aloevera
🍀 biji cranberry

 .

Diana Ishak
Read more

Jenis-jenis jerawat

 .

Mengetahui jenis-jenis jerawat memudahkan anda untuk merawatnya. Klik setiap gambar dan check if jerawat yang disenaraikan ada pada anda.

 .

Bintik atau titik hitam pada muka.
Terjadi apabila folikel rambut tersumbat (liang tersumbat).

 .

 .

Jerawat jatuh ke dalam kategori "ringan" jika ada kurang daripada 20 whiteheads dan kurang daripada 15 biji-biji merah. Jerawat jenis ringan ini biasanya boleh dirawat dengan membeli ubat-ubat di kaunter saja. Ia mungkin mengambil masa sehingga lapan minggu untuk lihat perubahan.

 .

Pakar dermatologi biasanya syorkan ubat yang sederhana saja untuk merawat keadaan ini. Ia mungkin mengambil masa beberapa minggu untuk dirawat, dan untuk beberapa ketika jerawat kelihatan menjadi lebih buruk sebelum ia bertukar menjadi lebih baik.

 .

Jerawat kadangkala boleh bertukar dari warna merah tua atau ungu. Ia sering meninggalkan parut. rawatan segera boleh mengurangkan parut. Dalam beberapa kes, doktor mungkin suntik kortikosteroid terus ke dalam nodul dan sista untuk mengurangkan saiz.

 .

Biji besar, lebam dan sakit bila disentuh. Ia tumbuh jauh di dalam kulit. Nodul perlu dirawat oleh doktor kulit.

 .

Keadaan di mana kulit jadi merah, membentuk lebam pada kulit. Secara relatif, jerawat ini kecil dan sederhana dalam saiz. Simptomnya adalah gatal-gatal dan kulit jadi merah dan lembab. Kaedah rawatan yang terbaik adalah jangan guna atau apply apa-apa, biarkan kawasan kemerahan itu reda dan kering. Bila kawasan itu kering barulah apply ubat.

 .

Menyerupai jeragat tapi ada ‘gelang’ merah di sekeliling ketulan/benjolan ni. Benjolan ini biasanya dipenuhi dengan nanah putih atau kuning. Elakkan mencucuk atau picit pustules. Memicit boleh menyebabkan parut atau tompok-tompok hitam pada ada kulit.

 .

Merupakan luka bernanah besar yang kelihatan serupa macam bisul. Seperti nodul, sista memang menyakitkan. Tak boleh dirawat menggunakan produk biasa. Mesti dirawat oleh pakar kulit.

Diana Ishak
Read more

Kopi menyebabkan jerawat susah nak pulih.

 

 .

Siapa yang ada jerawat, especially yang severe acne, tolonglah BERHENTI MINUM KOPI!

Sebab, kopi merangsang keinginan untuk mengambil makanan bergula. Gula adalah resepi terbaik untuk jerawat tumbuh dengan gembiranya. Dan gula merendahkan keupayaan badan untuk menyerap mineral dari makanan. Itu isu yang sangat besar untuk mereka yang ada masalah jerawat kerana jerawat boleh diburukkan lagi dengan kekurangan nutrient seperti zink, selenium, dan zat besi.

Yang paling "best" sekali adalah kopi mengandungi mycotoxin.

Huh?? Apa benda mycotoxin? 😱

Tak ramai orang tau tentang mycotoxin. Masih belum ada kesedaran awam lagi. Tapi yang ada masalah jerawat MESTI tau tentang mycotoxin sebab mycotoxin membuatkan jerawat semakin teruk.

Kopi yang ditanam di tempat yang rendah altitud, iklim panas lembap. Dan kebanyakkan kopi yang dijual di Starbucks, restoran-restoran kopi menggunakan kopi yang berkualiti rendah (bukan premium sangat). Kopi jenis ni ada kandungan mycotoxin yang tinggi.

Diana Ishak
Read more

Kulit sensitif kerana banyak sebab.

 

 

Ramai yang berminat dengan GreenAard Cleansing bagitau yang mereka ada kulit sensitif. Persoalannya ialah, sensitif kepada apa?

Sesetengah orang mempunyai kulit nipis atau kulit bertesktur halus. Ini menjadikan kulit mereka sensitif kerana kulit halus bertindak balas dengan cepat terhadap cuaca panas dan sejuk dan sinaran matahari. Even kulit jenis ini sensitif dengan angin. Mereka yang ada masalah ini selalunya menghadapi masalah kulit sering kering dan terdedah kepada alahan.

Ada juga orang yang kulitnya hanya sensitif kepada persekitarannya contohnya suhu dan kelembapan, perubahan musim, air panas, air sejuk, sabun pencuci, wangian sintetik, bahan pewarna, bahan pengawet, dan alkohol (perfume atau skin care). Bahan-bahan ini menyebabkan kerengsaan yang membawa kepada kulit merah dan gatal.

Sorang pengguna Cleansing Bar kami yang ada kulit sensitif memberitahu masalahnya kulit sensitifnya hanya selesai setelah mencuba sabun GreenAard. Maksudnya di sini, anda sebenarnya yang harus tahu kulit anda sensitif terhadap apa. Kerana sekiranya kulit anda sensitive pada bunga mawar, dah tentu tak sesuai gunakan Cleansing Bar kami kerana sabun kami ada ekstrak air mawar.

Sabun kami adalah 100% natural. Tidak menggunakan wangian sintetik. Tak menggunakan pewarna tambahan.

 

Diana Ishak
Read more

Sabun yang menghasilkan buih yang banyak biasanya merosakkan kulit sensitif.

 

 .

Nak cari sabun muka untuk kulit berjerawat dengan bajet rendah? Good!

Sebenarnya anda boleh bersihkan wajah anda dengan sabun dan air saja. But the keyword is gunakan sabun yang betul. That's it! Walaupun sabun dan air boleh membersihkan kulit berjerawat, tapi memilih sabun jerawat yang betul adalah penting. . Sabun yang menghasilkan buih yang banyak biasanya merosakkan kulit sensitif atau menjadikan kulit bertambah kering. Pilih sabun yang sikit buihnya. Cleansing Bar GreenAard adalah sabun yang kurang buih.

Jangan gosok pada bahagian jerawat. Kalau anda gunakan sabun yang betul, sabun itu sendiri yang akan merawatnya. Nak cari sabun muka untuk kulit berjerawat dengan bajet rendah?
Good!
.

Diana Ishak
Read more
15 results
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart