2 pemanis semula jadi yang baik

Susah untuk berhenti mengambil makanan dan minuman manis.
Tetapi memandangkan gula sangat berbahaya, kita harus belajar untuk hidup tanpanya. Mujurlah terdapat beberapa pemanis semula jadi yang boleh menggantikan gula putih.

Pemanis semula jadi bukan artificial sweetener, ya! Pemanis semula jadi adalah NATURAL SWEETENER. Ia bersifat rendah kalori, rendah fruktosa dan rasanya sangat manis.

STEVIA
Stevia adalah pemanis semula jadi yang terdapat dalam NUTRIJUICE. Stevia bukanlah tumbuhan baru. Ia telah ditanam untuk tujuan pemanis dan perubatan selama berabad-abad di Amerika Selatan. Stevia hampir tidak mempunyai kalori. Stevia dapat menurunkan tekanan darah tinggi tetapi ia tidak mempengaruhi tekanan darah orang yang normal. Bermakna, ketika orang yang normal mengambil Nutrijuice, tekanan darah tidak akan menurun. Tak perlu risau, ok?

ERYTHRITOL
Satu lagi pemanis semula jadi yang selalu ditanyakan kepada kami adalah Erythritol. Erythritol adalah pemanis yang juga rendah kalori. Ini adalah sejenis alkohol gula yang terdapat secara semula jadi dalam buah-buahan tertentu. Erythritol tidak menaikkan kadar gula darah dan tidak mempengaruhi kolesterol atau trigliserida. Erythritol diserap ke dalam badan dari usus tetapi akhirnya dikeluarkan dari buah pinggang, tidak berubah.

Pada pendapat kami, erythritol tidak mempunyai faedah kesihatan jadi ia tidak akan jadi berbahaya dan selamat digunakan. Walau bagaimanapun ia boleh menyebabkan masalah pencernaan jika diambil terlalu banyak dalam satu-satu masa.

Bagaimana pula dengan madu?

Gula kelapa, madu dan sirap maple adalah antara pemanis yang sering diambil oleh mereka yang mementingkan kesihatan. Sebenarnya, ia tidak jauh beza dengan gula. Ketiga-tiga pemanis ini mengandungi sedikit fruktosa tetapi hati manusia tidak dapat membezakannya.

[Note] Fruktosa ditukarkan kepada lemak dan disimpan dalam hati.

Walau bagaimanapun, kesan buruk madu bergantung sepenuhnya pada konteks. Maksudnya, jika seseorang makan terlalu banyak karbihidrat, atau obesiti, atau ada diabetis, madu boleh jadi merbahaya. Sebab itulah kami tak galakkan penghidap kencing manis mengambil Nutrijuice kerana selain stevia, di dalam Nutrijuice ada madu. Stevia tidak memberi kesan kepada pesakit ini tetapi madu mungkin menambahkan masalah.

Walaupun terdapat testimoni positif dari pesakit kencing manis yang mendapati tahap gula darahnya menurun selepas mengambil Nutrjuice, seperti yang kami katakan tadi ia bergantung kepada konteks kerana tahap resistant insulin dan tahap gula dalam darah pesakit tidak sama antara satu dengan yang lain. Nutrijuice mengandungi stevia dan madu. Kedua-duanya adalah pemanis semula jadi dan selamat digunakan serta membantu dalam cholesterol management. Hubungi kami untuk dapatkan free consultation penggunaan Nutrijuice. Whatsapp 012-7728976.
Diana Ishak
Read more

Kolesterol Boleh Mempengaruhi Hubungan Intim

Kita pasti ada kriteria yang ingin kita dapatkan dari pasangan kita. Dia mesti seorang yang bijak, baik, ada kerja yang bagus, ringan tulang, hormat orang tua, romantik, etc. Ternyata ada satu perkara lagi yang harus kita pertimbangkan iaitu tahap kolesterol yang sihat kerana kolesterol boleh mempengaruhi hubungan intim.

Kolesterol berperanan dalam pembentukan hormon seks.
Manusia tidak dapat hidup dengan sempurna tanpa tahap kolesterol tertentu kerana kolesterol membantu perkembangan tubuh. Kolesterol memainkan peranan dalam hubungan seks kerana ia penting untuk perkembangan hormon seks. Pada wanita, kolesterol membantu pengeluaran estrogen dan progesteron. Pada lelaki, ia membantu pengeluaran testosteron.

Tanpa hormon-hormon tersebut, badan tidak dapat membentuk sifat fizikal tertentu yang berkaitan dengan jantina, seperti payudara untuk wanita atau bulu pada badan untuk lelaki. Hormon-hormon ini juga penting untuk pembiakan, jadi badan perlukan kolesterol yang optimum untuk menghasilkan hormon-hormon ini.Tetapi akan menjadi sebaliknya jika kolesterol terlalu tinggi.

Kolesterol tinggi boleh menyebabkan erectile dysfunction
Bagi lelaki, kesukaran untuk ereksi ada pelbagai punca, termasuk stress, keletihan, medication, masalah prostat, atau kolesterol tinggi. Terlalu banyak kolesterol menyebabkan arteri tersumbat dan menyekat aliran darah. Aliran darah yang terhad adalah bad news untuk zakar kerana erection bergantung pada aliran darah ke zakar.

Jika ada masalah mengekalkan erection, sila berjumpa doktor. Salah satu perkara pertama yang mungkin diperiksa oleh doktor adalah tahap kolesterol, yang bermaksud anda perlu membuat perubahan pada diet untuk kembali 'sihat'.

Kolesterol tinggi boleh menyebabkan wanita kurang berminat dengan seks
Kolesterol boleh melambatkan atau menyekat aliran darah ke organ pembiakan. Sama seperti kolesterol tinggi dapat mempengaruhi ereksi lelaki, ia juga dapat mempengaruhi kemampuan wanita untuk terangsang. Kolesterol akan berkumpul di arteri dan menyukarkan darah untuk sampai ke kawasan pelvis. Itu menyukarkan wanita untuk terangsang.

Menggunakan pelincir (lubricant) sama sekali tidak akan menyelesaikan masalah seksual wanita. Sebahagian arteri yang tersumbat lead to the clitoris. Ini antara punca kenapa wanita susah orgasme. Again, tanyakan kepada doktor untuk memastikan bahawa kolesterol adalah penyebabnya, dan bukan sebab-sebab lain.

"Kalau penyebabnya adalah kolesterol adakah itu bermakna it is ok?"

Bukan begitu. Kolesterol tinggi adalah bahaya untuk kesihatan. Tetapi, kolesterol bukanlah sejenis penyakit. Ia hanya punca yang boleh menyebabkan penyakit (darah tinggi, jantung). Jika penyebabnya adalah kolesterol, hanya perlukan perubahan diet.

Antara yang boleh dicuba adalah NUTRIJUICE. Nutrijuice membantu kolesterol kembali ke paras yang normal. Kami cadangkan anda beli 4 botol Nutrijuice sekaligus. 4 botol cukup untuk 2 bulan (bergantung pada size sudu). Sebelum mengambil Nutrijuice pastikan ambil bacaan kolesterol terlebih dahulu. Selepas penggunaan 2 bulan, check kolesterol kembali.
Diana Ishak
Read more

Anda sering sesak nafas?

.

"Sesak nafas punca awal kolestrol tinggi"😱

.

✴️Sesak nafas boleh terjadi pada orang yang memiliki kandungan kolesterol tinggi dalam tubuh.

✴️Hal ini disebabkan kerana paru-paru tidak mendapatkan jumlah oksigen yang cukup akibat terlalu banyak kolesterol dalam darah.

✴️Selain itu, biasanya orang yang memiliki kolesterol berlebihan juga terkena gangguan seperti kegemukan dan obesiti. Obesiti boleh menyebabkan beberapa organ pernafasan terbantut kerana lemak yang terkumpul dalam beberapa bahagian tubuh.

.

Dengan Nutrijuice yang merupakan gabungan sumber semulajadi ini diformulasikan untuk membantu mengurangkan tahap kolestrol dalam darah sekaligus meransang tindakbalas positif fungsi badan manusia melawan pelbagai penyakit.

Syiema Suaid
Read more

Check kolesterol setiap 2 bulan.

.

Anda mungkin sering mendengar berkenaan serangan jantung, namun adakah anda mengetahui penyebab penyakit ini ? 

.
Penyakit ini berlaku apabila pembuluh darah (arteri) menjadi sempit akibat penyumbatan plak lemak dan kolesterol mengakibatkan aliran darah terganggu dan tidak boleh mengalir ke jantung. 
.
Otot jantung akan mengalami kekurangan oksigen dan menyebabkan “ischaemia”. Jika penyumbatan pembuluh darah di tahap yang teruk (75%) bekalan oksigen akan terhenti. 
.
Otot jantung yang terlibat akan mati. Ini boleh menyebabkan serangan jantung yang teruk dan boleh membawa kematian.

.

Nutrijuice membantu merendahkan kolestrol secara semulajadi. Boleh lihat testimoni pengguna yang berjaya menurunkan kolestrol dalam masa hanya 2-3 minggu.
https://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-nutrijuice

Syiema Suaid
Read more

Resepi mengurangkan kolesterol

Nak turunkan kolesterol secara alami?

Boleh.
Resepinya ada pada gambar ni.
.
SETIAP HARI, ambil :
.
✔️ 4 biji epal
✔️ 6 biji delima
✔️ 4 biji lemon
✔️ 2 buku bawang putih mentah 
✔️ secubit safron
✔️ beberapa biji kurma
✔️ madu
.
.
Itu adalah menu harian yang MESTI DIAMBIL SETIAP HARI untuk mengurangkan kolesterol.
.
Tapi, kenapa nak susah-susah kalau ada cara yang lebih senang?
NUTRIJUICE juga ada KESEMUA bahan dalam gambar.
Semua bahan diesktrak dan dibotolkan dalam 1 botol.
Hanya ambil 1 sudu pagi dan 1 sudu petang.
Insyallah, dalam masa 2 minggu boleh lihat hasilnya.
Tengok testimoni pengguna di sini :
https://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-nutrijuice

Diana Ishak
Read more

Bolehkah lemon dan madu bagi kesan pada ubat kolesterol?

Ubat kolesterol memainkan peranan penting bila kolesterol yang tinggi memberi kesan kepada kehidupan anda. Ubat tersebut membantu menurunkan paras kolesterol sekaligus mengurangkan risiko penyakit jantung, serangan jantung dan strok. 

.
Lemon ada banyak manfaat kesihatan. Ia boleh membantu untuk mengurangkan kolesterol. Lemon boleh digunakan sebagai alternatif untuk menggantikan ubat kolesterol in cases like tiba-tiba ubat kolesterol terlupa nak bawak while you travel.
.
Sepertimana lemon, madu juga adalah pilihan untuk membantu mengurangkan kolesterol. Kajian dari The Scientific World Journal membuktikan madu berupaya mengurangan kolesterol LDL (jahat) dan meningkatkan kolesterol HDL (baik).
.
Jadi, tiada masalah untuk anda yang mengambil ubat kolesterol untuk mencuba Nutrijuice. Malah, Nutrijuice telah membuktikan ramai yang telah berjaya menurunkan paras kolesterol seawal 2-3 minggu penggunaan.
.

Diana Ishak
Read more

Faktor-faktor risiko penyakit jantung

  

.

Ada banyak faktor-faktor risiko penyakit jantung. Ada yang tak boleh dikawal, seperti sejarah keluarga (keturunan). Ada yang boleh dikawal melalui diet dan senaman. Walaupun KOLESTEROL bukanlah penyebab utama masalah jantung tapi, ia merupakan salah satu dari punca serangan jantung. Antara penyebab serangan jantung :
.
😱 Gemuk.
Berat badan berlebihan cenderung untuk menaikkan LDL (kolesterol jahat). 
.
😱 Merokok. 
Merokok akan menyumbatkan arteri yang meyalurkan darah/oksigen ke jantung.
.
😱 Diet
Elakkan makan makanan yang tinggi lemak. Ia bukan saja menggemukkan tetapi menyebabkan kolesterol meningkat.
.
.
Kami cadangkan Nutrijuice untuk seimbangkan semula kolesterol anda. Boleh rujuk testimoni pengguna yang berjaya menurunkan kolesterol dalam masa hanya 2-3 minggu :
https://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-nutrijuice
.

Diana Ishak
Read more

Nutrijuice juga berupaya untuk menurunkan berat badan.

 .

.

Sebenarnya ramai yang tak tau Nutrijuice juga berupaya untuk menurunkan berat badan. Tapi, kesannya tak secepat GC Plus, tapi masih boleh turunkan berat badan.
.
Kenapa?
.
Kerana dalam Nutrijuice ada ekstrak lemon dan madu.
Kalau nak tau, sejak zaman-berzaman lagi, especially orang Inggeris mengalamalkan petua minum 4 sudu kecil lemon dan 1 sudu kecil madu setiap pagi. Petua ini diamalkan secara rutin untuk melawaskan perut dan menurunkan berat badan.
.
Kedua-dua bahan itu ada dalam Nutrijuice. Sebab itulah kami sediakan combo pek GC Plus dan Nutrijuice. Cubalah!

Diana Ishak
Read more

Statin vs Nutrijuice

Mengamalkan tabiat gaya hidup sihat dan makan makanan yang boleh meningkatkan kolesterol HDL serta menurunkan kolesterol LDL memang baik untuk kesihatan. Tetapi sekiranya tahap kolesterol LDL tetap tinggi, risiko penyakit jantung tetap ada. Walaupun HDL di tahap normal, yang penting di sini adalah LDL MESTI TURUN. Dua penyelesaian adalah STATIN dan STEROL TUMBUHAN. 

Statin adalah ubat yang di-prescribed oleh doktor, manakala sterol tumbuhan adalah bahan yang terdapat dalam makanan berasaskan tumbuhan TERTENTU. Statin berfungsi menurunkan kolesterol LDL. Caranya adalah dengan mengurangkan kolesterol LDL yang dibuat oleh hati. Statin juga membantu badan menyerap semula kolesterol yang ada di arteri.

Statin hanya disyorkan untuk orang yang:

  • mempunyai tahap LDL 190 mg/dL atau lebih tinggi.
  • sudah menghidap penyakit kardiovaskular.
  • menghidap diabetes dan mempunyai tahap LDL antara 70-189 mg/dL.
  • tidak menghidap diabetes tetapi mempunyai risiko penyakit kardiovaskular dalam 10 tahun akan datang.

Sterol tumbuhan pula menyekat badan daripada menyerap kolesterol. Walaupun sterol tumbuhan menurunkan LDL, ia tidak mempengaruhi tahap kolesterol HDL atau trigliserida. Satu kajian di Kanada menyatakan bahawa sterol tumbuhan adalah rawatan semula jadi yang paling berkesan untuk kolesterol tinggi. Sterol tumbuhan dijumpai secara semula jadi dalam:

  • buah-buahan
  • sayur-sayuran
  • minyak sayuran
  • bijirin
  • kekacang

Walaupun begitu, semua makanan tadi mengandungi kadar sterol tumbuhan yang rendah. Memakan makanan tersebut tidak memberi kesan besar pada tahap kolesterol. 

Statin  Sterol Tumbuhan
bahan kimia sintetik bahan semula jadi dalam tumbuhan
mengurangkan jumlah kolesterol LDL yang dihasilkan oleh hati menyekat badan daripada menyerap kolesterol
boleh menghasilkan kesan sampingan pada sesetengah orang tidak memberikan kesan sampingan
boleh menyebabkan kecacatan kelahiran selamat diambil semasa hamil
agak mahal menjimatkan kos


Persamaan Statin & Sterol Tumbuhan:

  • kedua-duanya mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • kedua-duanya mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Cara yang lebih mudah untuk mendapatkan cukup sterol tumbuhan adalah dengan memakan makanan yang diperkaya (fortified foods), iaitu sterol tumbuhan yang ditambahkan ke makanan tertentu. Untuk menurunkan kolesterol, perlu mengambil sekurang-kurangnya 2 gram sterol tumbuhan setiap hari. Ini sama dengan kira-kira 12 biji buah oren.

Nutrijuice adalah contoh fortified foods. Ia mengandungi sterol tumbuhan dengan kuantiti optimum yang diperlukan untuk menurunkan kolesterol. Kesan Nutrijuice terhadap penurunan LDL adalah bersifat straight forward. Boleh rujuk sini untuk membaca testimoni pengguna Nutrijuice.


Diana Ishak
Read more

Kalau anda peminat makanan segera, anda perlu baca ini.

 

 .

Makanan segera (fast food) mungkin kelihatan seperti hidangan yang mudah, murah, tapi selalunya mengandungi kalori berlebihan, lemak, garam, karbohidrat yang ditapis dan KOLESTEROL.
.
Setakat ni, ahli-ahli sains belum dapat katakan bahawa makanan segera penyebab penyakit jantung. tapi kajian penduduk, bagaimanapun telah mengenalpasti hubungan antara makanan segera dan peningkatan risiko penyakit jantung..
.
Reasonnya mudah saja.
Tengok sajalah kandungan fast food.
Kalori tinggi, garam berlebihan, tinggi lemak - semua itu punca peningkatan kolesterol.
Kolesterol yang meningkat akan menambah risiko penyakit jantung. Simple maths!
.

Diana Ishak
Read more

Kutil tanda kolesterol tinggi !



 

.
KUTIL pada kulit.
Pernah nampak tak?
Atau pernah ada?
.
Kutil pada leher, muka dan mata selalunya dikaitkan dengan tahap kolesterol yang tinggi dalam badan. Ia tak bahaya tapi annoying. Rasa macam nak cabut je. Especially kalau kena kat kelopak mata. Sangat menggangu penglihatan. Hampir semua orang akan merasa dapat kutil paling kurang sekali seumur hidup. Bia dah capai pertengahan umur (40-60 tahun) selalunya risiko nak dapat kutil lebih tinggi. Apetah lagi kalau badan terlalu gemuk atau obes - memang terdedah pada kutil.
.
Kutil macan ni (gambar) namanya Xanthelasma. Walaupun tak bahaya, ini boleh jadi pentujuk untuk kita ubah gaya hidup sebab
boleh menjadi petunjuk masalah yang serius dalam arteri (disebabkan pengumpulan kolesterol).
.
Kurangkan berat badan dan kurangkan gula boleh mengurangkan kolesterol. Dalam pada yang sama cuba sapukan minyak pokok teah (tea tree oil) atau cuka epal pada bahagian kutil. Tapi kalau korang ambil Nutrijuice, ia dah jadi lengkap sebab dalam kolesterol ada cuka epal. Jadi selain boleh turunkan kolesterol, Nutrijuice boleh kurangkan kutil juga. Boleh juga cuba our Cleansing Bar sebab ada tea tree oil dalam nya. Try lah!
.

Diana Ishak
Read more

Daging baik & daging TAK baik

 

 .

Makan daging memang bagus sebab badan kita perlukan protein, tapi kena hati-hati dengan lemak yang terkandung di dalamnya. Kalau tak kena gaya, kolesterol naik mencanak-canak. Walaupun kebanyakan orang percaya bahawa semua jenis potongan daging penuh dengan lemak tepu tapi fakta berkata sebaliknya. Sebenarnya ada potongan tertentu yang tak ada apa-apa lemak langsung. Iaitu daging batang pinang. Kalau nak selalu makan daging, pastikan hanya makan daging batang pinang sebab daging jenis ini ada kandungan lemak kurang dari 10%.
.
Macamana pulak dengan sosej, tulang rusuk dan organ (hati, paru, jantung, limpa)? Adakah baik untuk kolesterol?
.
Sosej memang sedap sebab semuanya terdiri dari lemak dan garam. Tak ada lansung daging!
.
Untuk rusuk, kita tahu tulang rusuk memang banyak lemak tepu jadi elakkan. Sebab literally, korang sebenarnya makan lebih banyak lemak daripada protein.
.
Macamana pulak dengan organ dalaman?
Ramai yang percaya bahawa organ terutamanya hati bagus untuk badan. Not really true. Satu-satunya organ yang ada manfaat untuk badan hanya hati. Walaupun hati mungkin baik untuk badan tapi ia juga ada lemak dan zat besi, yang jika diambil terlalu banyak tak akan beri hasil yang baik untuk badan kerana ia boleh menjejaskan pengeluaran sel darah merah.
.

Diana Ishak
Read more
23 results
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart