"Kalau macam tu, boleh tak saya stop Nutrijuice dan start minum jus lemon?"

Paras kolesterol yang tinggi dalam badan boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan. Menjadikan seseorang terdedah kepada beberapa penyakit yang serius seperti penyakit jantung koronari, strok, diabetes jenis 2 dan tekanan darah tinggi. Adalah amat penting untuk mengawalnya. Mereka yang mengalami masalah kolesterol harus tahu bahawa MAKANAN boleh menjadi punca kolesterol tinggi dalam badan. Tetapi, ada jenis-jenis makanan yang boleh menurunkan paras kolesterol.

Antaranya lemon. Minum jus lemon setiap hari mengurangkan tahap kolesterol LDL (jahat) dalam badan. Jus lemon adalah umpama natural cleansers yang baik kerana kandungan asid sitriknya yang tinggi. Asid sitrik ialah asid lemah yang terdapat secara semula jadi dalam semua buah sitrus. Ekstrak asid sitrik merupakan salah satu bahan dalam Nutrijuice kerana keupayaannya menurunkan kolesterol.

"Maksudnya, saya boleh berhenti mengambil Nutrijuice dan minum jus lemon?"

Ya, boleh. Tetapi, progress penurunan kolesterol mungkin tidak se-efisien Nutrijuice. Kenapa kami katakan begitu? Kerana, perahan jus lemon yang anda dapat dari sebiji lemon bukan semuanya asid sitrik. Berbeza dengan Nutrijuice, kandungan asid sitrik diekstrak dengan kuantiti yang optimum supaya kolesterol dapayt dikurangkan dengan lebih efisien.

Selain dari itu, dalam Nutrijuice ada ekstrak sterol (dari tumbuhan). Sterol merupakan kolesterol tumbuhan. Kolesterol tumbuhan (sterol) menjadikan kolesterol manusia sebagai makanannya. Sterol mengurangkan penyerapan kolesterol oleh badan sehingga lebih banyak kolesterol hilang dalam najis. Proses itu membantu menurunkan jumlah kolesterol dalam darah.

Tetapi satu perkara yang anda perlu tahu adalah, kesan penurunan kolesterol berbeza-beza antara individu, walaupun anda dan dia sama-sama mengambil Nutrijuice. Kenapa begitu? Kerana walaupun anda konsisten mengambil Nutrijuice, anda juga masih makan makanan lain setiap hari. Apa yang anda makan mempengaruhi proses penurunan kolesterol. Maka, ketika sudah memulakan pengambilan Nutrijuice, cuba kawal sedikit pengambilan makanan. Kurangkan makanan yang boleh menambahkan kolesterol.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart