Jika anda menghidap kencing manis, anda mungkin mempunyai kolesterol yang tinggi.

Seseorang yang menghidap kencing manis, badannya tidak mengawal atau menggunakan glukosa (gula) seperti yang sepatutnya. Itu menyebabkan tahap glukosa tinggi dalam darah. Tahap glukosa yang tinggi boleh menyumbang kepada keadaan kesihatan yang lain, termasuk kolesterol tinggi. Jika menghidap diabetes dan gula darah terkawal, anda masih mempunyai tahap kolesterol yang tinggi. Kenapa berlaku begitu?

Salah satu sebab diabetes dikaitkan dengan penyakit jantung adalah kerana penghidap diabetes mempunyai zarah LDL (kolesterol jahat) yang lebih kecil dan padat. Ini memberi lebih banyak peluang untuk LDL menyerang dinding saluran darah dan membentuk plak dalam arteri. Penghidap diabetes yang mempunyai gula darah terkawal biasanya mempunyai paras kolesterol yang normal. Tetapi jika mereka overweight atau obesiti, mereka berkemungkinan mempunyai kolesterol tinggi juga.

Seseorang yang mempunyai kolesterol tinggi dan kencing manis, penting untuk dapatkan rawatan untuk kedua-duanya. Itu akan mengurangkan risiko mendapat penyakit jantung. Sesetengah kajian menunjukkan bahawa tahap kolesterol menjadi lebih baik ketika mereka menurunkan berat badan. Selain membuat perubahan gaya hidup, doktor mungkin mengesyorkan mengambil ubat untuk menurunkan tahap kolesterol, seperti statin.

GreenAard mempunyai Nutrijuice, produk khusus untuk menurunkan tahap kolesterol tinggi. Nutrijuice tidak mengandungi gula. Kami gunakan stevia. Stevia tidak memberi lonjakan kepada gula darah.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart