Fakta Menarik Tentang Sakit Jantung

 

 .

💚 Punca UTAMA penyakit jantung adalah penyakit arteri koronari (CAD), yang merupakan arteri koronari tersumbat atau menyempit disebabkan oleh KOLESTEROL.

 .

💚 Seseorang yang mempunyai ibu bapa atau adik-beradik (first degree relative) dan bapa saudara, datuk atau nenek (second degree relative) yang mengalami sakit jantung sebelum umur 60 adalah hampir 10 kali ganda berkemungkinan untuk mendapat sakit jantung juga.

 .

💚 Lelaki dan wanita dengan ukur lilit peha kurang daripada 23.62 inci (60cm) mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk dapat sakit jantung.

 .

💚 Hanya 4-6 minit saja diperlukan selepas serangan jantung sebelum otak seseorang berhenti berfungsi atau boleh meninggal dunia.

 .

💚 Mereka yang berjaga sehingga lewat malam terdedah kepada risiko penyakit jantung walaupun cukup tidur lapan jam.

 .

💚 Orang yang tak menjaga kesihatan mulut cenderung untuk mempunyai aterosklerosis (arteri tersumbat) kerana bakteria dalam gusi dan gigi boleh memasuki aliran darah dan membekukan darah pada arteri.

 .

💚 Ketawa melegakan dan mengembangkan salur darah ke jantung.

 .

💚 Wanita menopaus mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat sakit jantung kerana badan mereka menghasilkan kurang estrogen.

 .

💚 Umur adalah faktor yang paling utama penyebab penyakit jantung, diikuti oleh jantina, sejarah keluarga, merokok, obesiti, kurang bersenam, tekanan darah tinggi, kencing manis, dan kolesterol.

 .

Yang menariknya, walaupun kolesterol adalah faktor paling rendah penyebab sakit jantung, tetapi bermula dengan kolesterol lah penyakit diabetis, darah tinggi, obesiti dan sakit jantung terjadi. Cubalah Nutrijuice kerana Nutrijuice memang dirumus khas untuk merendahkan kolesterol. Ramai pengguna yang mendapati kolesterol berkurang dalam 2-3 minggu penggunaan. Nutrijuice juga ada herba yang meningkatkan estrogen dalam badan, sesuai untuk wanita yang menopause. Lihat testimoni pengguna Nutrijuice di sini : http://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-nutrijuice

 

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart