Cara hilangkan bintik putih kolesterol di bawah mata

 

 .

Salah satu tanda korang ada kolesterol tinggi adalah kewujudkan bintik-bintik atau kutil lemak di sekitar mata dan eyebags. Ini dikenali sebagai xanthelasma.
.
Walaupun salah satu punca utama xanthelasma adalah kerana kolesterol tinggi, ia juga boleh disebabkan oleh faktor genetik, diabetes atau masalah hati. Orang yang mempunyai kolesterol tinggi, sirosis atau diabetes mempunyai risiko yang tinggi mendapat xanthelasma. Dan biasanya yang berumur antara 40 dan 60 tahun mudah dapat xanthelasma.
.
Macamana nak hilangkan bintik-bintik putih ni?
.
Boleh hilang.
Tapi, penting untuk korang pastikan punca xanthelasma baru boleh plan rawatan yang sewajarnya. Sebagai contoh, kalau puncanya ialah kolesterol yang tinggi, maknanya korang kena kurangkan tahap kolesterol dulu. Dalam pada itu, boleh juga gunakan kaedah di bawah untuk kurangkan lebam (eyebags) dan bintik putih tadi.
.
🥗 Bawang putih.
Enzim di dalam bawang putih bantu mengurangkan xanthelasma. Selain dari tu, bawang putih juga boleh kurangkan tahap kolesterol yang tinggi. Dalam Nutrijuice ada ekstark bawang putih 😊.
Hancurkan bawang putih jadi serbuk halus. Tambah sikit air jadikan pes dan tepek pada bawah mata. Biarkan 1 jam sebelum membilasnya.
.
🍎 Cuka epal (Apple Cider)
Cuka epal boleh kurangkan LDL (kolesterol jahat). Ia cairkan kolesterol dan lemak serta membantu hati dalam mengeluarkan toksin dari badan. Plus, asid asetik dalam cuka bantu mengeluarkan bintik putih bawah mata. Rendam kapas dalam cuka epal cider cuka dan tepek pada kawasan mata. Selotape-kan kapas di mata supaya kekal begitu selama 2 jam, kemudian bilas dengan air suam. Nutrijuice juga ada extract epal 😊.
.
🍌 Kulit pisang.
Kulit pisang sangat berkesan untuk kurangkan xanthelasma. Potong sekeping kulit pisang masak. Dengan teliti letakkan bahagian dalam kulit ke kawasan xanthelasma. Selotape-kan biar ia kekal begitu semalaman. Esok pagi, bilas.
.
Ternyata dalam Nutrijuice sendiri ada bahan untuk mengurangkan xanthelasma. Jadi, why not cuba saja Nutrijuice?
.

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart