Gumpalan darah semasa haid

Darah membeku dalam aliran haid bukanlah sesuatu yang pelik. Ia merupakan kejadian semula jadi. Ramai wanita mengalami gumpalan haid pada satu-satu ketika dalam tempoh haid. Biasanya ini tak perlu dibimbangkan. Apa itu gumpalan darah haid?
  • Sejumlah besar darah haid yang keluar berketul-ketul.
  • Gumpalan biasa berlaku pada beberapa hari pertama.
  • Gumpalan darah kelihatan seperti seperti jelly yang berbeza-beza saiz dan warna.
Apa yang menyebabkan gumpalan darah haid? Semasa haid, antikoagulan dibebaskan. Antikoagulan adalah pencair darah semula jadi. Semasa aliran haid yang heavy, darah dikeluarkan lebih cepat dan antikoagulan tak ada masa yang cukup untuk memecahkan darah. Ini menyebabkan gumpalan terbentuk.

Adakah aliran darah haid saya normal? Adalah normal untuk aliran haid berubah dari satu tempoh ke satu tempoh yang lain. Mungkin bulan ini darah haid bergumpal dengan banyak, tetapi bulan depan tidak ada langsung gumpalan. Gumpalan darah biasanya berwarna terang atau merah tua dan kadang-kadang boleh bercampur dengan aliran haid yang biasa [cair]. Walau bagaimanapun, jika gumpalan tebal dan banyak, serta berlaku dengan kerap, sila berjumpa doktor.

Adakah warna haid yang gelap dan heavy flow adalah normal? Kadang-kadang warna haid menjadi lebih gelap (coklat gelap hingga hampir hitam) menjelang penghujung haid. Ini adalah perubahan warna yang biasa kerana pada ketika ini hampir tidak ada darah yang berbaki.

Bila anda perlu berjumpa doktor? Bila gumpalan saiz besar terbentuk, lebih besar dari kebiasaan. Bumpalan haid terbentuk berhari-hari dan gumpalan disertai dengan demam. Bila terasa nak pening/pitam/pengsan setiap kali haid. Bila darah haid berbau berbeza dari biasa dan mendapat stomach cramp yang teruk.

Apa yang boleh Herba Rahsia Rimba bantu? Herba Rahsia Rimba membantu melancarkan alirah haid dengan mengurangkan senggugut. Ia menstabilkan hormon peranakkan supaya haid tidak tersangkut-sangkut (irregular). Di samping itu Herba Rahsia Rimba mengurangkan simptom P
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart