Sekiranya anda makan terlalu banyak gula, apa terjadi pada kulit?

Jika jawapan anda untuk soalan di atas adalah KEDUTAN, tahniah! Jawapan anda TEPAT.

Susah untuk menghentikan pembentukan garis-garis halus, kedutan, dan kusam. Gula dalam darah sangat suka dengan protein. Bila gula berjumpa dengan protein, ia akan mengikat protein tersebut sehingga protein tidak dapat menjadikan kulit firm and smooth.

Lagi satu soalan : Anda mesti minum banyak air untuk menjaga kesihatan kulit.

- Betul?
- Salah?

Jika jawapan anda BETUL, maaf anda sebenarnya SALAH!

Kulit yang cukup air, akan kelihatan lebih baik. Kulit yang kurang air cenderung untuk kering dan mudah gatal dan memerah. Air membantu kulit kekal terhidrat. Tidak kira apa juga air, kerana hampir 90% dari jus oren dan susu adalah AIR. Tetapi, jika air yang anda minum adalah air manis atau air berkafein, ia akan menarik keluar kelembapan dari kulit.

Ok, cuba jawab satu lagi soalan : Apa yang boleh mencetuskan jerawat?

- coklat
- nugget
- kacang
- nasi

Ada yang jawab NASI? Anda betul!

Untuk kulit yang sedang berjerawat/acne, elakkan makan KARBOHIDRAT seperti roti putih, corn flakes, spageti, dan nasi. Stop buat sementara kerana karbohidrat dapat menaikan gula darah dengan cepat. Bila gula dalam darah bertambah, badan akan menghasilkan banyak insulin. Pengeluaran insulin akan merangsang penghasilan minyak yang dapat menyumbatkan pori-pori, yang membawa kepada jerawat.

Kalau anda seorang vegetarian, kulit tend to be more dry. Asid lemak seperti omega-3s membentuk minyak semula jadi pada kulit yang menjadikan kulit sentiasa supple. Asid lemak ini banyak dijumpai dalam ketam dan ikan. Memang asid lemak ada dalam tumbuhan tapi kadarnya rendah. If your diet doesn't include animal protein, kulit anda cepat kering dan menua.

Jadi, jika anda seorang vegetarian dan ada masalah kekeringan kulit, boleh cuba GLOEI jika mahu. Kenapa?

GLOEI merangsang badan untuk membentuk kolagen. Kolagen menjadikan kulit lebih tegang, segar dan 'muda'. Kolagen dalam badan tidak akan bertambah dengan sendirinya jika tidak dirangsang oleh sesuatu kerana protein kolagen hanya boleh didapati dari luar. Badan tidak boleh membentuk kolagen dengan sendirinya kalau bukan kerana SESUATU. Dan SESUATU itu ada pada GLOEI.

 

Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart