Makanan Tambahan Semasa Hamil : Apa yang Selamat dan Yang Tidak.

Semasa mengandung, keperluan pengambilan makronutrien meningkat. Makronutrien adalah karbohidrat, protein, dan lemak. Mesti masukkan protein dalam setiap makanan dan snek. Keperluan mengambil mikronutrien (vitamin, mineral) juga meningkat.

Walaupun ada ibu-ibu hamil dapat memenuhi keperluan ini melalui well-planned eating plan, some ibu-ibu find it challenging kerana faktor morning sickness. Untuk ibu-ibu ini, pengambilan SUPPLEMENT menjadi keperluan.

Kelompok yang mana perlukan supplement?

Kelompok pertama :
Mungkin ada yang memerlukan suplemen setelah ujian darah menunjukkan kekurangan vitamin atau mineral. Memperbaiki kekurangan ini sangat penting, kerana kekurangan nutrien seperti folate selalu dikaitkan dengan kecacatan kelahiran.

Kelompok kedua :
Jika komplikasi kehamilan dicirikan oleh loya dan muntah yang teruk, ini boleh menyebabkan penurunan berat badan dan kekurangan/kehilangan nutrien.

Kelompok ketiga :
Wanita yang follow diet tertentu, contohnya vegetarian atau those yang ada allergy terhadap makanan tertentu. Kelompok ini mungkin perlu menambah vitamin dan mineral untuk mencegah kekurangan mikronutrien, melalui pengambilan supplement.

Kelompok keempat :
Wanita yang hamil kembar ada keperluan mikronutrien lebih tinggi. Perlu makanan tambahan untuk memastikan pemakanan yang optimum.

Supplement dari herba dapat membantu tetapi gunakan dengan BERHATI-HATI. Walaupun beberapa supplemen herba dapat membantu melegakan mual, mabuk dan muntah, some herbs boleh membahayakan ibu dan bayi. Memandangkan tidak banyak kajian mengenai penggunaan suplemen herba oleh ibu hamil, dan bagaimana suplemen tersebut boleh mempengaruhi kandungan, atas dasar itu GREENAARD selalu menasihatkan jika anda hamil, sila BERHENTI semua pengambilan GC PLUS dan HERBA RAHSIA RIMBA.

The bottom line is, kehamilan adalah tentang perkembangan kandungan, oleh itu menjaga kandungan adalah tujuan utama. Walaupun supplement GREENAARD yang lain seperti Nutrijuice dan Gloei boleh membantu semasa kehamilan (5 bulan ke atas), GC Plus dan Herba Rahsia Rimba dikhuatiri boleh menyebabkan kesan sampingan pada kandungan.

Yang penting, walaupun mengambil supplement, tidak bermaksud ia adalah pengganti makanan. SUPPLEMENT adalah makanan tambahan, bukan food replacement. Jika ada ibu-ibu hamil yang nak cuba produk GREENAARD, sila dapatkan free consultation dari kami. Whatsapp 012-7728976.

Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart