Mitos Dan Fakta Tentang Kulit Yang PUTIH.

Selama bertahun-tahun, minda manusia dipasakkan dengan kepercayaan bahawa kulit cerah adalah lebih baik daripada kulit gelap. Iklan-iklan dalam media selama ini telah meyakinkan ramai bahawa memutihkan kulit adalah perlu. This information is not just misleading, but it is medically inaccurate too!

Dari sudut sains, adalah MUSTAHIL untuk menukar warna kulit, walau bagaimanapun, untuk merawat masalah seperti sunburn, aging sots dan pigmentasi, it is possible. Warna kulit manusia terdiri daripada gelap hingga coklat muda (light brown). Warna kulit kita adalah hasil daripada genetik dan pendedahan matahari.

Bolehkah kulit gelap menjadi cerah?

Pakar dermatologi di seluruh dunia telah memberi amaran agar tidak terpengaruh dengan sebarang rawatan yang menjanjikan perubahan drastik pada warna kulit. Dalam bahasa mudahnya, dari segi perubatan ia adalah mustahil.

Semua orang mahukan kulit yang cerah. Walau bagaimanapun, tompok-tompok gelap, kesan jerawat, parut, bintik-bintik penuaan dan pigmentasi menjadikan warna kulit yang tidak sekata. Kulit yang melalui rawatan vitamin C dan kolagen boleh menjadikan tona warna kulit sekata. Tona kulit yang sekata memberikan ilusi bahawa kulit semakin cerah, hakikatnya warna kulit asal tetap sama, yang berubah hanyalah kesekataannya. Menggunakan produk yang menjadikan kulit cerah dengan cepat membawa pelbagai risiko. Antara risikonya:
  • Penipisan kulit
  • Perubahan warna pada muka (discolouration)
  • Kapilari darah terlihat jelas
  • Cenderung mendapat jerawat yang teruk dan kerap (acne)
  • Hipersensitiviti kepada cahaya matahari
  • Pertumbuhan bulu roma yang tidak diingini
  • Alahan kulit

Menambahkan kolagen dalam kulit TERBUKTI secara saintifik boleh mencerahkan kulit dengan selamat. Satu kajian telah dibuat untuk mengesan bagaimana ketumpatan kolagen dalam kulit memberi kesan terhadap kecerahan warna kulit. Dalam kajian tersebut, saintis menggunakan kolorimeter spektrum untuk mengira indeks ketumpatan kolagen melalui kaedah pantulan cahaya. Hasil kajian menujukkan apabila ketumpatan serat kolagen di bahagian atas dermis (kulit) berkurangan dengan usia, warna kulit menjadi kurang cerah kerana penyebaran cahaya dalam kulit berkurangan. Dari sini dapat disimpulkan bahawa pertambahan kolagen dalam badan membantu menjadikan kulit lebih radiant, tona sekata, sekaligus memberi impak kecerahan. 

Gloei adalah produk khas untuk merangsang badan menghasilkan kolagen yang sesuai dengan kemampuan badan. Gloei tidak mengandungi kolagen haiwan. Ketika memakan Gloei, badan akan dirangsang untuk menghasilkan kolagen sendiri. Cubalah Gloei dan lihat hasilnya pada tona kulit anda.

Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart