Konsep merangsang penghasilan kolagen dalam badan.

Seiring dengan usia, pengeluaran kolagen semula jadi badan berkurangan, mengakibatkan kedutan dan kekakuan sendi. Oleh itu, merangsang pengeluaran kolagen adalah penting untuk mengekalkan kesihatan dan kecergasan tisu-tisu ini. Satu cara untuk merangsang pengeluaran kolagen adalah dengan memasukkan ekstrak tumbuhan ke dalam diet.

Bahan-bahan seperti chamomile, safron, tomato, oren, nanas, dan biji bunga matahari mengandungi nutrien penting yang menyokong proses sintesis kolagen semula jadi badan. Chamomile, sebagai contoh, mengandungi antioksidan yang melindungi daripada kerosakan radikal bebas. Tekanan oksidatif boleh menyebabkan pemecahan kolagen, jadi kehadiran antioksidan, seperti yang terdapat dalam chamomile membantu mengekalkan tahap kolagen.

Safron pula mengandungi karotenoid yang boleh meningkatkan pengeluaran kolagen. Chamomile dan safron, kedua-duanya mempunyai sifat anti-radang.
Keradangan boleh menyumbang kepada kerosakan kolagen. Mengurangkan keradangan pada kulit boleh membantu mengekalkan tahap kolagen. Tomato kaya dengan likopena, sebatian yang meningkatkan sintesis kolagen dan melindungi kulit daripada kerosakan UV. Oren dan nanas adalah sumber vitamin C yang sangat baik, nutrien yang memainkan peranan penting dalam sintesis kolagen. Vitamin C menggalakkan pembentukan prokolagen (prekursor kepada kolagen), dan melindungi gentian kolagen sedia ada daripada kerosakan.

Biji bunga matahari kaya dengan vitamin E yang menggalakkan kesihatan kulit. Vitamin E adalah antioksidan yang boleh membantu melindungi kolagen daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Walau bagaimanapun, kesan ekstrak tumbuhan ini terhadap rangsangan kolagen mungkin berbeza-beza dari satu orang ke orang yang lain. Pemilihan bahan-bahan tersebut ke dalam Gloei adalah kerana sifatnya telah dipercayai menyokong pengeluaran kolagen semulajadi.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart