Bolehkah Kolagen Membantu Anda Mengurangkan Berat Badan?

Kolagen adalah protein yang secara semula jadi terdapat dalam kulit, rambut, kuku dan sendi kita. Baru-baru ini, kolagen mendapat populariti sebagai suplemen yang berpotensi dalam pengurusan berat badan. Kajian menunjukkan bahawa kolagen boleh membantu menurunkan berat badan dan mengekalkan berat badan dengan meningkatkan rasa kenyang, mengurangkan selera makan, dan meningkatkan metabolisme.

Tapi bagaimana cara ia membantu dalam weight loss? Ok, begini. Yang pertama, kolagen didapati meningkatkan metabolisme. Peningkatan metabolisme secara lansung menambahkan keupayaan tubuh untuk membakar lemak. Ini bermakna badan akan membakar lebih banyak kalori walaupun dalam keadaan rehat, menyebabkan penurunan berat badan meningkat.

Yang kedua, kolagen membantu mengekalkan jisim otot. Semasa kita menurunkan berat badan, it is common to lose muscle as well. Kita tahu, otot membakar lemak. Kalau jisim otot menurun, bagaimana nak bakar lemak, kan? Kolagenlah yang membantu mencegah kehilangan otot dan menyokong pertumbuhan otot, yang boleh meningkatkan pembakaran lemak. Sebab itulah semasa umur 20-an, kita lebih cepat dapat turunkan berat badan berbanding usia 40-an. Salah satu sebabnya adalah kolagen masih banyak ketika usia muda. Bila kolagen menyusut seiring dengan usia, that explains why metabolisme juga berjurangan. Kerana, apabila kolagen berkurangan, jisim otot tidak dapat dikekalkan, lalu otot pun menyusut lantas pembakaran lemak menjadi perlahan.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart