Kolagen dalam produk skincare is WORTHLESS!

Walaupun kolagen berperanan penting untuk kulit, menambah kolagen dalam produk topikal/skincare adalah TIDAK BERNILAI dari segi manfaat anti-penuaan. Walaupun kolagen yang ditambah ke dalam skincare boleh melembapkan kulit, sejauh itu sajalah ia boleh lakukan. Penggunaan kolagen secara topikal TIDAK PERNAH merangsang sintesis atau pertumbuhan kolagen. Diulangi, TIDAK PERNAH. Ini kerana kolagen mempunyai berat molekul yang terlalu besar untuk menembusi lapisan kulit paling luar. Biasanya hanya molekul bersaiz 500 Dalton atau kurang yang boleh melintasi halangan kulit dengan berkesan. Maka, jika anda mengharapkan kolagen dalam skincare menambah keanjalan kulit, itu TIDAK BERLAKU. Tetapi, ia boleh melembapkan kulit.

Memandangkan anda kini faham bahawa menggunakan produk kolagen topikal tidak begitu berkesan dari segi rawatan anti-penuaan, apakah yang boleh dilakukan untuk membina semula kolagen? Luckily, there are quite a few treatment options. Walaupun penambahan kolagen pada produk skincare mungkin tidak berkesan, itu tidak bermakna tiada produk topikal yang boleh meningkatkan pengeluaran kolagen. Anda boleh cari skincare yang ada L-askorbik. L-askorbik sudah terbukti mempunyai kesan anti-penuaan kulit dengan mendorong pengeluaran kolagen.

GLOEI menggunakan vitamin C dalam bentuk asid L-askorbik sebagai bahan-bahannya. Maka tidak hairanlah pengguna GLOEI nampak kesan positif pada kulit selepas beberapa kali penggunaan. Because it has been scientifically proven. Selain dari itu, cari skincare yang ada retinol di dalamnya. Retinol adalah sejenis vitamin A. Vitamin A can stimulate collagen. Secara ringkasnya, untuk mencari skincare yang boleh membantu stimulate kolagen, cari yang sama ada mengandungi retinol/vitamin A atau L-askorbik.

Untuk pengetahuan, dalam GLOEI, ada vitamin C, vitamin A DAN L-askorbik. Sebab itulah kami tak letak kolagen haiwan dalam GLOEI. Kerana di dalamnya sudah ada ekstrak bahan aktif yang membantu merangsang badan menghasilkan kolagen sendiri.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart