Bagaimana nak pastikan payudara dalam keadaan TIP TOP?

Seorang follower bertanya apa yang boleh dilakukannya untuk melawan kesan penuaan terhadap bentuk payudara. 

"I'm in my 20s and really love my boobs and would like to keep them perky for as along as possible. They're kind of big, so I'm fighting gravity. Are there any non-surgical things to do aside from wearing supportive bra?" - follower

Sebenarnya, memakai bra sepanjang hari pun belum tentu boleh membantu memelihara keanjalan payudara walaupun bra boleh menyokong. Tisu payudara berubah keanjalan seiring pertambahan umur, tidak kira pakai bra atau tak. Ini berlaku kerana 2 sebab :
  • tisu payudara berkurang
  • perubahan ligamen sokongan
Struktur utama protein dalam badan adalah KOLAGEN dan ELASTIN. Perubahan kolagen dan elastin menjejaskan keupayaan ligamen yang menyokong payudara menyebabkan tisu payudara menjadi "letih". Maknanya, samada kita pakai bra atau tak, payudara tetap akan berubah bentuk seiring dengan usia. Saiz payudara juga dipengaruhi oleh berat badan kerana tisu payudara kebanyakkannya terdiri dari LEMAK. Jika anda pernah gemuk, kemudian berat badan berkurang more than 25kg, payudara lebih berisiko untuk kendur.

Sebab itulah, semakin kerap wanita hamil, semakin cepat payudara hilang keanjalan. Ini bukan disebabkan menyusukan anak tetapi perubahan bentuk badan ketika hamil-bersalin berkali-kali. Menopaus juga menyumbang kepada penyebab payudara kendur. Penurunan tahap estrogen ketika menopaus menjejaskan penghasilan kolagen, menyebabkan kelenjar susu berkurangan.

Jadi, apa cara nak tegangkan payudara? Ada senaman regangan tertentu? Ada krim atau supplemen yang boleh membantu?

The bad news is, payudara TIDAK mempunyai otot. Jadi, tidak ada senaman regangan yang boleh menghalang proses pengenduran ini. Dan, TIDAK ADA suplemen dan krim khas untuk menegangkan payudara. But the good news, kita boleh memanjangkan tempoh keanjalan tisu payudara. Caranya? 

Caranya, dengan meningkatkan penghasilan kolagen dalam badan. Apabila kolagen dalam badan meningkat, bukan sahaja tisu payudara, malah tisu kulit juga terpelihara keanjalannya untuk tempoh yang lebih lama. GLOEI bukan supplemen untuk membesarkan atau menegangkan payudara, tetapi supplemen yang merangsang production kolagen dalam badan. Indirectly, anda akan nampak hasilnya pada payudara.
Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart