Petua Makan Nasi Putih Dan Masih Menurunkan Berat Badan

Makan nasi putih untuk menurunkan berat badan mungkin terdengar seperti bohong, tetapi sebenarnya betul! Semua orang boleh makan nasi putih dan masih menurunkan berat badan, tetapi hanya jika mengikuti tips ini.

Salah satu makanan ruji yang popular di seluruh dunia iaitu nasi putih sering mendapat reputasi buruk kerana kandungan kalorinya yang tinggi. Sebenarnya ada cara yang betul untuk makan nasi putih, yang sebenarnya boleh meningkatkan metabolisme. Beras putih adalah bijirin yang rendah lemak dan mudah dihadam, yang akhirnya menjadikannya bagus untuk meningkatkan kadar metabolisme yang mempercepatkan penurunan berat badan.

Tetapi, perlu diingat bahawa lebihan nasi putih boleh menyebabkan penambahan berat badan. Kawal portion bukan bermaksud elakkan terus. Jika memakannya pada waktu malam, pastikan ada gap dua jam antara waktu makan malam dan waktu tidur. Jangan lupa amalkan untuk mengelakkan makan berlebihan. Perkara pertama yang perlu diingat, pastikan mengambil nasi secukupnya sahaja dan JANGAN pair-kan nasi dengan karbohidrat lain.

Adalah mitos bahawa beras perang lebih sihat daripada beras putih. Beras perang mempunyai serat berlebihan yang boleh mengganggu penyerapan zinc, sedangkan zinc diperlukan untuk sistem imun berfungsi dengan baik. Nasi telah dimakan oleh Asia sejak turun-temurun. Daripada menyalahkan nasi punca berat badan bertambah, mungkin anda perlu beri perhatian kepada corak pemakanan. Makan mengikut kombinasi yang betul, pada masa yang betul, dengan portion yang terkawal.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart