Mustahil dapat turunkan berat 8 kg seminggu.

Jika berat badan badan anda sekarang 58 kg, manakala berat ideal adalah 50 kg, maksudnya anda perlu turunkan 8 kg sahaja lagi. Itu tak mustahil. Boleh capai dalam masa 2-3 bulan. Tetapi, jika bercita-cita untuk turunkan 8 kg dalam masa seminggu, itu adalah mustahil. Sebab apa mustahil?

Kerana anda bukan peserta The Biggest Loser yang berat menjangkau 172 kg. Dalam pengurusan berat badan, orang obesiti lebih senang hilang 8 kg seminggu kerana badan mereka hilang banyak air pada minggu pertama. Itu memang 'general rule' kerana lebih besar berat badan maka lebih mudah untuk hilang berat.

"SAYA NAK KURUS SEBELUM RAYA. BERAPA BOTOL GC PLUS SAYA KENA BELI?"

Itu adalah soalan yang susah untuk dijawab. Walaupun GC Plus bantu capai berat ideal, tidak semua orang turun berat yang sama dalam sebulan. Ada yang turun 1 kg, ada yang 5 kg, ada yang 10 kg. Salah satu faktornya telah kami sebuatkan tadi, iaitu berat badan semasa. Jika berat semasa anda 100 kg, insyallah dalam seminggu dua boleh turun 8-9 kg. Tetapi jika berat semasa adalah 60 kg dan perlu turunkan 5 kg sahaja lagi untuk capai berat ideal, anda perlukan sekurang-kurangnya 1 bulan. Ini kerana, semakin berat menghampiri ideal weight, penurunan berat semakin perlahan.

Faktor seterusnya adalah gaya hidup. Berbeza dengan peserta The Biggest Loser, mereka ada sepanjang hari untuk mendedikasikan diri kepada pelbagai aktiviti yang membantu ke arah penurunan berat badan. Tetapi kita tidak ada sepanjang hari untuk fokus pada weight loss. Kita ada banyak perkara lain nak dibuat, betul tak?

Ada yang kerjanya sepanjang hari depan PC. Ada yang kerjanya berjalan ke sana-sini naik tangga turun tangga jumpa customer. Ada yang kerjanya di site, kerja berat. Aktiviti kita tidak sama. Dan aktiviti ini semua mempengaruhi cepat atau lambat penurunan berat badan. Kami sokong sesiapa saja yang letakkan sasaran dan matlamat untuk capai berat badan ideal dalam sekian-sekian masa, teapi agak pelik kenapa nak letak sasaran dalam masa yang singkat?

Berikan masa untuk badan berubah. Meletakkan matlamat itu perlu, tetapi biar ia berlaku dengan santai dan tenang. Berikan masa untuk badan pulih dan bertindakbalas dengan perubahan yang berlaku ketika mengambil GC Plus. Kerana, lebih cepat berat badan turun, lebih cepat berat itu datang balik. Selalunya kehilangan 5 kg seminggu, bulan hadapan this 5 kg ini akan datang balik. Berbeza dengan hilang 3 kg sebulan, berat yang hilang ini selalunya akan kekal hilang. Percayalah!
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart