Mengapa orang mudah menyerah ketika berusaha menurunkan berat badan?

Sebagai seseorang yang berjaya turun dari 61kg menjadi 51kg dan mengekalkannya hingga sekarang, izinkan saya menjelaskan sesuatu kepada anda.

Orang tidak mudah berputus asa ketika berusaha menurunkan berat badan, Sebaliknya, mereka give up kerana mereka merasa perjuangan itu terlalu sukar. Mereka give up kerana rasa lapar yang seakan tidak pernah hilang, dan akhirnya mereka tidak tahan untuk meneruskan misi ini sepanjang masa.

Mereka give up kerana setelah hilang 1-2kg, mereka dapati berat badan kembali naik selepas beberapa hari. Mereka merasakan hasil keseluruhan usaha sangat mengecewakan. Walaupun berjaya menurunkan berat untuk seketika, seakan-akan jumlah berat yang turun tidak sepadan dengan usaha yang dibuat.

Mereka give up kerana ketika segala tips telah dipatuhi, berat badan sama sekali tidak turun. Mereka give up kerana setelah minum 4–5 cawan green tea sehari, ,mengehadkan pengambilan makanan selama beberapa bulan, atau memakan hanya buah, mereka tidak mendapat hasil yang diinginkan sama sekali, dan skala penimbang sikit pun tak berubah.

Mereka give up kerana ketika mereka cuba intermittent fasting, mereka kelaparan sepanjang masa, kerana tidak ada yang beritahu bahawa mereka juga perlu mengawal karbohidrat dan gula untuk menghilangkan lonjakan insulin yang menyebabkan hormon kucar-kacir, yang membuatkan selera makan bertambah. Ini sangat menyeksakan.

Personally, I’ve tried every kind of diet [mostly, actually]. Weight loss is a journey yang tak sama untuk semua orang. Ada yang turun berat dengan mudah, ada yang mengambil masa sangat lama. Perlu faham, setelah turun beberapa kg, anda tidak boleh mengekalkan diet/cara yang sama untuk sepanjang tahun.

Ini tips untuk pengguna GC Plus :

  • Bulan pertama, konsisten dengan GC Plus sahaja.
  • Bulan kedua, ubah cara. GC Plus + kurangkan pengambilan sugar seminggu sekali.
  • Bulan ketiga, GC Plus + stop sugar at all.
  • Bulan keempat, GC Plus + stop sugar + stop makanan bertepung.

Jangan anggap weight loss sebagai sebuah battle atau competition. Ini akan menyebabkan anda stress. Stress akan menyebabkan berat badan menjadi 'stuck'. Menurunkan berat badan perlu dilakukan dalam keadaan bertenang-tenang. Hormones need to be brought under control. Yang penting, jangan reject hunger. Makanlah, tetapi jangan berlebihan.

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart