Lemak yang hilang dari badan keluar dalam bentuk apa?

Dengan berdiet, badan mendapat kekurangan kalori. Ini membantu menurunkan berat badan. Hasil kekurangan kalori membuatkan tubuh memecah lemak tersimpan. Hasil sampingan metabolisme lemak dikeluarkan dalam bentuk nafas, peluh, najis dan air kencing. Samada pepejal atau cair, semua lemak wujud dalam bentuk yang dikenali sebagai trigliserida. Trigliserida adalah komponen yang membentuk kolesterol.

Trigliserida yang dipecahkan menghasilkan gliserol dan asid lemak untuk digunakan sebagai tenaga atau disimpan dalam tisu lemak. Pengambilan kalori yang berlebihan digabungkan dengan gaya hidup yang tidak aktif menyebabkan trigliserida disimpan dalam tisu lemak.

Apabila berdiet, hormon yang dikenali sebagai lipase mula memecahkan lemak yang tersimpan di otot dan hati. Produk sampingan dari pemecahan lemak ini adalah karbon dioksida, air, nafas, dan ATP. Karbon dioksida dikeluarkan dari paru-paru dalam bentuk nafas. Air keluar sebagai air kencing, najis dan peluh. ATP pula digunakan di seluruh badan anda.

Jadi, ketika mengambil GC PLUS dan mengalami kekerapan ke tandas serta kuat berpeluh, itu petanda metabolisme lemak sedang berlaku. Najis yang keluar dengan banyak dan sukar dibilas, serta warnanya sedikit pucat (terang), berminyak dan sangat berbau busuk adalah najis yang mengandungi lemak.
Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart