Cara Mendapatkan Perut Yang Lebih Kempis.

 

Hidup dengan lemak di bahagian tengah badan boleh menjadi risiko penyakit jantung. Walau bagaimanapun, mengurangkan lemak perut yang berlebihan is not always as simple as menurunkan berat badan.Kekempisan perut bergantung pada banyak faktor termasuk jenis makanan atau minuman yang dimakan pada siang hari. 

Kajian sains mendapati menghilangkan lemak pada kawasan tertentu badan — is not possible. Ini kerana sel-sel lemak disimpan di seluruh badan dan boleh dipecahkan dan digunakan sebagai tenaga dari mana-mana bahagian badan, bukan hanya kawasan yang anda sedang bersenam (contohnya sit ups untuk perut).

Biasanya, jika ingin menurunkan berat badan, perlu memantau pengambilan kalori. Kurangkan pengambilan kalori (kurangkan makan). Walau bagaimanapun, mengehadkan pengambilan kalori terlalu banyak menyebabkan penurunan metabolisme. Ini menyebabkan pengurangan ketara dalam jisim otot yang boleh membuatkan lemak dibakar dengan sangat perlahan.  

Tambahan pula, pengambilan terlalu sedikit kalori setiap hari menyebabkan mudah merasa letih, lembik, kerap sakit kepala, loya, dan pening. Menahan lapar setiap hari bukanlah satu usaha yang mudah. Akibat terlalu lama kerap lapar, badan dengan sendirinya develop stress.

Apabila badan mengesan stress, hormon kortisol akan dibebaskan dengan banyak. Kortisol yang berlebihan merangsang pengeluaran glukosa. Lebihan glukosa kemudiannya ditukar kepada lemak, yang akan disimpan di dalam badan. 

Kortisol yang berlebihan menyebabkan lemak perut bertambah. Saiz perut menjadi besar walaupun berat sudah berkurangan. Maka, di samping mengurangkan pengambilan kalori, jangan lupa untuk reduce stress.

Salah satu cara mengurangkan stress adalah mendapatkan tidur yang cukup dan berkualiti. GC PLUS membantu dengan cara merancakkan pembebasan serotonin. Serotonin memberikan mood yang baik. Apabila badan dalam mood yang baik, hormon kortisol menjadi kurang aktif. 

Mood yang tenang akan mengurangkan cravings dan rasa lapar dengan sendirinya. Untuk membantu mengurangkan rasa lapar, kami cadangkan GC PLUS. Manakala untuk membantu meratakan perut yang buncit, kami cadangkan Middellyf Shaping Belt.

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart