Cleansing Gel GreenAard ada SLES. Bahaya ke?

Sebenarnya ada cerita yang sangat menarik di sebalik ini, tentang inovasi yang sangat berguna dalam penjagaan kulit. But we think most people haven’t even heard of it! Jadi hari ini kami nak jelaskan tentang kaedah etoksilasi (chemistry of ethoxylation).

Jika melihat bahagian ingredient Cleansing Gel GreenAard, ada perkaraan SLES. SLES bermaksud Sodium laurETH sulfate. "eth" bermakna bahan tersebut telah dietoksilisasi. Etoksilasi bermakna sesuatu bahan telah ditambah dengan bahan lain yang mengandungi dua atom karbon (iaitu "eth") dan atom oksigen. In total ada tambahan 3 atom. 3 atom kecil ini sangat penting dalam mengubah sifat sesuatu bahan.

Kebanyakan bahan-bahan etoksilasi adalah surfaktan. Skin care perlukan surfaktan supaya kotoran dapat ditarik dari kulit. Contohnya, apabila membersihkan muka, bahan berminyak dalam produk tidak boleh untuk dibilas dengan air tanpa adanya surfaktan. Minyak dan air dalam moisturizer juga hanya boleh bersatu dengan wujudnya surfaktan. Minyak wangi adalah minyak yang bercampur dengan air. Sekiranya tiada surfaktan, pasti botol minyak wangi ada 2 lapisan - minyak di atas, air di bawah.

Ini bermakna, surfaktan adalah kunci untuk membuat semua ini berfungsi. Benefit paling besar etoksilasi adalah ia membuatkan saiz surfaktan meningkat. Apabila saiz surfaktan bertambah, ia tidak menembusi kulit dengan mudah, menjadikan produk tersebut lebih mesra kulit. Inilah sebabnya kenapa kami gunakan SLES dalam Cleansing Gel berbanding SLS kerana ia jauh lebih mesa kulit.

So, thank you to kaedah etoksilasi kerana surfaktan dalam Cleansing Gel GreenAard bukan sahaja gentle on skin, malah berbuih dengan baik. Cleansing Gel GreenAard dicipta khas untuk kulit bermasalah seperti acne yang teruk, mengeringkan jerawat, kulit berminyak dan eczema. Yes, ia boleh digunakan oleh kanak-kanak dan kulit normal juga.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart