Pentingnya Konsisten Memakai Mask dan Memilih Jenis Yang Tepat

Mask telah menjadi semakin popular dalam rutin penjagaan kulit kerana keupayaannya memberikan manfaat ketika bersantai. Walau bagaimanapun, ramai yang sukar untuk mendisiplinkan diri untuk memakainya secara konsisten. Sebenarnya, mask adalah salah satu langkah penjagaan kulit yang paling mudah untuk dijadikan rutin. Di sini, kami mahu menafikan anggapan tersebut.

Memakai mask TIDAK memerlukan masa tertentu atau proses yang rumit. Malah, mask sangat mudah untuk digunakan dan boleh dimasukkan ke dalam aktiviti harian. Wanita Korea, yang terkenal dengan dedikasi mereka terhadap penjagaan kulit, sering memakai mask sehingga dua kali sehari. Mereka menggunakan waktu seperti semasa menonton TV, membaca buku atau bekerja pada komputer riba, untuk menikmati faedah memakai mask.

Untuk menangani masalah kulit tertentu, pilihlah mask dengan bahan-bahan yang disesuaikan dengan keperluan kulit. Sebagai contoh, mask bio-cellulose GreenAard direka untuk dipakai semalaman. Bukan semua mask sesuai untuk kegunaan semalaman, ok? Kerana, sesetengah mask mudah kering untuk dipakai berpanjangan.

Tidur dengan mask bio-cellulose sangat bermanfaat untuk kulit. Mask GreenAard berfungsi sama seperti pelembap, kerana ia mengandungi bahan aktif dengan sifat pelembap (moisturiser). Serum dalam mask GreenAard menggabungkan bahan aktif daripada asid glikolik dan hyaluronik untuk merawat kulit. Bahan bio-cellulose itu sendiri bertindak sebagai agen penghidratan untuk meningkatkan fungsi bahan aktif. Bahan-bahan dalam mask GreenAard memberikan penghidratan yang maksimum kerana gentian bio-cellulose sangat halus. Gentian yang bersaiz mikro ini memudahkan penyerapan serum dari mask ke dalam kulit. Ini amat bermanfaat untuk individu yang berusia 40an kerana kulit yang semakin tua cenderung kehilangan lembapan dari semasa ke semasa.

Sel kulit mengalami replikasi dan pembaharuan antara 11 malam dan 2 pagi. Memakai mask pada masa ini mengoptimumkan proses pemulihan sel. Perlu diingat bahawa tidak semua mask sesuai untuk digunakan semalaman. Pepatah "lebih lama tidak semestinya lebih baik" holds true, terutamanya untuk mask biasa. Mask biasa tidak melekat dengan baik dan kurang mengekalkan air dengan berkesan berbanding mask bio-cellulose. Akibatnya, mask biasa mungkin kering dengan cepat.

Selain itu, mask biasa tidak direka untuk memberikan penghidratan berpanjangan atau faedah anti-penuaan. Jika anda menggunakan mask biasa atau mask dari tanah liat, jangan pakai lebih daripada 20 minit kerana akan menarik kelembapan dari kulit. Oleh itu, dinasihatkan untuk jangan sekali-kali tidur dengannya! Menjadi pemakaian mask sebagai rutin mingguan tidak sepatutnya dilihat sebagai satu tugas yang membebankan.


Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart