Bagaimana GreenAard menghasilkan Bio-Cellulose Mask.

Untuk memahami apa itu bio-cellulose mask, pertama kita perlu memahami bio-cellulose. Teknologi bio-cellulose adalah teknologi paling maju untuk sheet mask. Sebilangan besar sheet mask yang dipasarkan hari ini diperbuat daripada pulpa kayu atau serat kasar. Mask sebegini dihasilkan secara besar-besaran (mass manufactured).

Bio-cellulose juga disebut sebagai bacteria cellulose. Serat semula jadi bio-cellulose adalah 1000 kali lebih tipis daripada rambut manusia, dengan diameter hanya 20 nanometer. Bio-cellulose mask yang GreenAard dihasilkan di persekitaran makmal yang terkawal - oleh strain bakteria Acetobacter Xylinum. Bakteria ini berfungsi seperti penenun kain. Ia menukar substrat organik termasuk gula, menjadi bebenang cellulose yang kemudiannya membuat lembaran kain (sheet mask).

Serat bio-cellulose empat kali lebih kuat daripada sheet mask berasaskan tumbuhan. Ia juga mempunyai kemampuan yang lebih besar untuk menahan cecair. Bagaimana caranya kami membuat bio-cellulose mask?

Proses pembuatan bio-cellulose mask GreenAard melalui banyak tahap fermentasi. Teknik fermentasi menghabiskan banyak masa dan kos yang tinggi. Diperlukan sepuluh hari untuk bakteria tumbuh sebelum serat bio-cellulose dapat dihasilkan. Walaupun begitu, this extra effort sangat berbaloi dengan hasilnya. Our bio-cellulose mask lebih tebal dan lebih lama menakung air.

Tahap kristaliniti sangat tinggi dalam bio-cellulose. Ini bermaksud, dalam mask bio-cellulose, gentian mikro (serat) saling berkait dengan kuat. Serat yang terhasil sangat halus menjadikan mask melekap dengan lebih rapat ke liang kulit dan dapat menyalurkan bahan aktif (serum) masuk ke setiap bahagian kecil wajah.

Kelebihan GreenAard bio-cellulose mask itulah menjadikannya sesuai untuk semua jenis kulit. Selain itu, bio-cellulose mask ini tidak mengering semasa digunakan. The transpiration rate hanya 32% dari sheet mask biasa. Ini memastikan pengguna memperoleh faedah optimum semasa menggunakan mask kami. GreenAard bio-cellulose mask bebas toksin kerana dihasilkan dalam persekitaran makmal. Memandangkan ia dihasilkan oleh bakteria, ia tidak mengandungi polimer kasar seperti hemiselulosa dan lignin seperti mask dari tumbuhan.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart