Adalah Kain Microfiber dan GreenAard Cellulose Mask menggunakan jenis fiber yang sama?

Oh! Ini adalah dua perkara yang SANGAT berbeza. Cellulose adalah molekul semula jadi yang dihasilkan secara semula jadi atau sintetik. Sedangkan, microfiber pada kain adalah dari bahan sintetik (plastik/poliester).

Walaupun kedua-duanya adalah MIKRO FIBER yang bermaksud serat halus, GREENAARD BIO CELLULOSE MASK dihasilkan oleh bakteria. Kebanyakkan cellulose dihasilkan dari tumbuhan.

Cellulose dari bakteria, mempunyai sifat yang berbeza dari cellulose tumbuhan kerana ia lebih kental/kuat dan lebih berupaya menahan air. Kerana strukturnya yang unik, bio cellulose telah diapplikasikan di bidang perubatan sebagai pembalut luka dan proses cantuman tulang.

Serat halus yang ada pada bio cellulose membolehkan ia melekat pada permukaan kulit dengan lebih rapat. Ini menjadikan bio cellulose salah satu bahan penting dalam proses penyembukan luka.

Konsep inilah yang digunakan pakai dalam GreenArd Bio Cellulose Mask. Disebabkan ia adalah dari jenis microfiber yang seratnya 1000 kali lebih halus dari rambut, menjadikan ia melekap dengan lebih rapat ke liang kulit. Serum pada mask dapat diserap dengan lebih baik hingga ke bahagian kulit yang dalam.

Ciri-ciri yang ada ini menjadikan GreenAard Bio Cellulose Mask mampu menyalurkan banyak bahan berkhasiat kepada kulit yang kering. Ia sangat berkesan, malah anda mungkin perlu guna beberapa keping sheetmask biasa untuk mencapai kesan yang sama dari satu mask bio cellulose GreenAard!

Cuba sekarang. 4 keping mask dalam satu kotak. Guna seminggu 1-2 kali selama 30 minit. Selepas mask ditanggalkan, tak perlu bilas. Sapukan lebihan serum pada mask ke seluruh muka dan leher dan biarkan ia kering dengan sendiri.

RM72/kotak
Whatsapp 012-7728976
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart