Mengapa Kolesterol Saya Masih Tinggi?

Walaupun perubahan gaya hidup sangat penting untuk mengawal kolesterol tinggi, they aren’t always enough for everyone. Mungkin terdapat beberapa punca yang yang menjejaskan usaha tersebut.

#1 Risiko Genetik
Jika sudah menjalani gaya hidup yang sihat tetapi paras kolesterol masih tinggi (mempunyai LDL lebih daripada 160), anda mungkin mempunyai komponen genetik yang membawa kepada kolesterol tinggi.

#2 Diet yang bersifat 'trendy'
Orang yang mempunyai kolesterol tinggi harus mengelakkan diet keto, diet tinggi lemak dan diet rendah karbohidrat, diet Atkins yang disebut-sebut untuk menurunkan berat badan. Melebihkan diet dengan daging boleh meningkatkan tahap kolesterol. Diet yang paling berkesan untuk menurunkan kolesterol bagi orang yang memiliki kolesterol tinggi ialah diet berasaskan tumbuhan atau diet vegan.

#3 Lemak Tersembunyi
Makanan seperti daging merah, mentega dan tenusu adalah makan sihat tetapi ia tetap mengandungi lemak yang meningkatkan LDL (kolesterol jahat). Cut these unhealthy fats.

#4 Mengharapkan Diet Semata Untuk Menyembuhkan Kolesterol
Diet yang sihat adalah penting, tetapi ia mungkin tidak mencukupi, terutamanya jika anda secara genetik terdedah kepada kolesterol tinggi.

#5 Mengambil ubat yang meningkatkan kolesterol
Ubat tertentu termasuk steroid, boleh meningkatkan tahap kolesterol. Jika ubat anda adalah sejenis steroid, tanya doktor apa yang dia boleh bantu.

#6 Statin tidak berkesan untuk anda
Terdapat orang yang badannya tidak dapat tolerate dengan ubat statin, sebab itu paras kolesterol tidak menurun.

#7 Mengharapkan result terlalu cepat
Jika anda baru-baru ini membuat perubahan gaya hidup atau mula mengambil ubat, mungkin terlalu awal untuk melihat hasilnya. Ingat! Badan tidak develop kolesterol dalam sekelip mata, so it may take some time to get it back down to healthy levels.

#8 Bergantung pada ubat tanpa membuat perubahan gaya hidup
Inilah selalunya PUNCA TERBESAR kenapa kolesterol tidak menurun walau ambil station atau NUTRIJUICE. Walaupun statin dan NUTRIJUICE sangat berkesan, ia bukan satu-satunya cara untuk mengawal kolesterol tinggi. Dalam rekod kami, purata pengguna Nutrijuice mendapati bacaan kolesterol menurun selepas 2-3 bulan pengambilan. Bermakna 4-6 botol. Tetapi, "penurunan" bukan bermakna bacaan kolesterol terus menjadi normal selepas 2-3 bulan.

Penurunan kolesterol bergantung kepada bacaan kolesterol semasa anda. Jika sekarang kolesterol anda 8.0, mustahil dalam 3 bulan dia menjadi normal. Paling tidak, ia menurun ke 7.0. Maknanya, anda perlukan KONSISTENSI dalam mengambil Nutrijuice. Walaupun begitu, jangan anggap Nutrijuice sebagai suplemen magic. Jika dalam masa yang sama anda tidak mengawal pengambilan makanan, kolesterol semakin susah untuk turun walau anda mengambil Nutrijuice sepanjang tahun.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart