STOP! Jangan percaya pada mitos solekan ini.

Di media sosial, beauty influencers selalu memberitahu apa yang perlu atau yang tidak boleh dilakukan apabila bersolek. Sometimes nasihat yang diberi sangat mengerikan. 

Mitos 1: Tidak perlu suncreen jika alat solek sudah mempunyai SPF.
Salah! Seseorang perlu memakai sunscreen setiap hari, walaupun skin care mempunyai SPF di dalamnya. Sekiranya mahukan perlindungan dari sinar UV, sunsreen adalah langkah yang tidak boleh di-skip dalam rutin kecantikan. Kebanyakan formulasi kosmetik tidak mempunyai cukup perlindungan dari sinar UV.

Mitos 2: Solekan tidak lengkap tanpa foundation.
Sekiranya menjaga kulit anda dengan baik, seseorang tidak memerlukan foundation to pull off a flawless finish. For special touch, sapukan highlighter pada tulang pipi, hujung hidung dan dagu untuk nampak glow. Boleh juga sapukan sedikit shimmer.

Mitos 3: Wanita berkulit gelap tidak sesuai pakai solekan terang.
Silap! Warna terang pada wanita berkulit gelap lebih nampak hebat. Yang utama, pastikan warna tidak bercapuk dan blend well dengan gaya dan pakaian.

Mitos 4: Alat solek tiada tarikh luput.
Bahan dalam solekan rosak dari masa ke masa. Alat solek yang tamat tarikh luput boleh menjadi tempat bakteria membiak. Banyak kosmetik tidak menyatakan tarikh luput, maka selalu beringat untuk buang alat solek yang tidak habis diguna selepas 12 bulan dibuka.

Mitos 4 : Kosmetik berjenama lebih baik.
Kebanyakan bahan aktif dalam produk penjagaan kulit especially yang anti-penuaan adalah sama, tidak kira jenama apa atau berapa harganya. Tetapi yang membezakan adalah formula. Formula memainkan peranan terhadap keberkesanan sesuatu produk dan kesesuaiannya pada kulit pengguna.

Makeup Remover GreenAard diformulasikan untuk menghapuskan solekan tanpa perlu anda membilasnya dengan cleanser selepas itu. Makeup Remover ini berasaskan cecair dan membentuk buih apabila botol dipicit. Terus sapukan pada wajah dan gosok selama 1 minit. Bilas dengan air. Selesai! Tidak perlu bilas dengan facial cleaner kerana Makeup Remover GreenAard tidak berminyak. Yang istimewa, disebabkan ia bukan berasaskan minyak, anda tidak perlu apply toner selepas itu. Boleh terus apply moisturiser.

Note: Toner hanya perlu dipakai sekiranya memakai facial cleanser berasaskan minyak.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart