Ada sebab lain kenapa kulit muka jadi pucat dan cepat tua

Punca kenapa kulit muka cepat tua - #1.
Membasuh muka tanpa menanggalkan solekan terlebih dahulu.

Solekan TIDAK AKAN tanggal dengan baik dengan menggunakan sabun biasa. Kalaupun tanggal, pasti mengambil masa. Jika tidak dibersihkan dengan betul, pasti ada kesan smudge di sekeliling mata. Anda sebab kenapa makeup remover dicipta khas untuk membersihkan solekan wajah. Jika solekan boleh dibersihkan hanya dengan sabun buku Lux ataupun pencuci muka biasa, tak perlulah saintis bersusah payah mencipta makeup remover, betul tak? Alat kosmetik menggunakan bahan kimia yang bersifat kalis minyak, air dan peluh. Jadi, ia perlukan sesuatu yang lebih kuat untuk menanggalkannya. Mungkin sebab itulah ramai skip malas memakai make up kerana nak membersihkannya perlu extra effort.

Punca kenapa kulit muka cepat tua - #2.
Menggunakan kapas/tisu yang sama pada seluruh wajah.

Nak jimat kapas punya pasal, ada yang menggunakan hanya 1 keping kapas untuk tanggalkan solekan pada seluruh muka. Jangan buat macam tu! Menggunakan satu kapas/tisu saja untuk membersihkan seluruh wajah TIDAK AKAN membuatkan muka jadi bersih. Ini kerana, solekan pada mata boleh berpindah pada bahagian muka yang lain, dan sebaliknya. Kesan solekan pada kapas yang sudah kotor ini berpotensi masuk pada liang wajah. Selain dari itu, menggunakan kapas/tisu tidak benar-benar bersih. Kesan solekan boleh tertinggal pada wajah. Sebab itulah, penggunaan tisu/kapas/wet wipes bukan kaedah yang bagus untuk membersihkan solekan. Gosokan yang kuat pada kulit sekitar mata membuatkan kulit mudah kering dan berkedut, kerana kulit sekitar mata lebih nipis berbanding bahagian lain.

Punca kenapa kulit muka cepat tua - #3.
Solekan mata tak tanggal sepenuhnya.

Solekan mata yang tak dibuang dengan betul bukan sahaja membuatkan mata nampak sembab, tetapi menyebabkan jangkitan mata (selalunya ketumbit tumbuh dalam mata). Sebenarnya solekan yang paling susah nak ditanggalkan adalah solekan mata. Dan tujuan sebenar saintis mencipta makeup remover adalah untuk membersihkan solekan mata.

Punca kenapa kulit muka cepat tua - #4.
Tak gunakan makeup remover yang betul.

Jika mengenakan BB krim pada wajah, ia boleh ditanggalkan dengan hanya memakai pencuci muka biasa. Tetapi, muka yang ada solekan, perlu gunakan makeup remover untuk membersihkannya.

Makeup Remover GreenAard TERBUKTI membersihkan kesan solekan dengan efisien dan cepat. Pakej makeup remover yang available:
  • 1 x Makeup Remover 50g, RM39
  • 1 x Makeup Remover 125g, RM65
  • 2 x Makeup Remover 125g, RM120 - jimat RM10
  • Combo 1 x Makeup Remover 125g dan Cleansing Gel, RM115 - jimat RM9


Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart