Jangan cincai bila membersihkan solekan maskara dan eyeliner!

Jika hanya mengenakan BB krim pada wajah, ia boleh ditanggalkan dengan memakai pencuci muka biasa. Tetapi jika wajah ada solekan, lebih-lebih lagi di bahagian mata, pastikan guna MAKEUP REMOVER. Yes, you can't just remove the makeup on your eyes with a regular face wash. Mesti gunakan makeup remover.

Makeup remover yang macamana?

Untuk membersihkan maskara dan eyeliner, gunakan makeup remover berasaskan minyak. Tetapi ia agak leceh kerana selepas menggunakannya wajah mesti dibilas dengan pencuci muka pula. Jika tidak, muka jadi berminyak. Ketika membuang solekan pada mata harus teliti. Jika tidak, bukan saja mata nampak sembab tetapi boleh menyebabkan jangkitan. Selalunya mata yang tak dibersihkan dengan betul akan tumbuh ketumbit DI DALAM mata.

Menanggalkan solekan pada mata perlu bertenang-tenang kerana kulit sekitar mata lebih nipis dari bahagian lain. Tidak boleh digosok dengan kuat (sekiranya menggunakan tisu atau wet wipes) kerana boleh menyebabkan wrinkles terbentuk lebih awal dari usia sebenar. Dari sudut sejarah, saintis mencipta makeup remover bertujuan untuk membuang solekan pada mata kerana mereka tahu betapa sensitifnya kulit sekitar mata.

Kini telah banyak pilihan makeup remover di pasaran. Selain makeup remover berasaskan minyak, ada pilihan lain yang lebih senang dan menjimatkan masa. 

  • GreenAard Makeup Remover adalah oil-free formula (produk bebas minyak).
  • Tidak perlu dibilas dengan pencuci muka selepas guna. 
  • Makeup remover ini berasaskan buih. Buih inilah yang menanggalkan solekan paling degil seperti maskara dan eyeliner. Buih juga bertindak sebagai pencuci muka.
  • Bentuk spray bottle, untuk mengelakkan kejadian botol tumpah dalam beg.
  • Mengandungi glycerin. Glycerin adalah bahan terbaik untuk kulit sensitif seperti ekzema dan psoriasis. Bermakna, makeup remover ini boleh digunakan oleh kulit normal dan sensitif.
  • Jika tangan terconteng dengan pen, spray saja di kawasan conteng, gosok dan urut perlahan, kemudian lap kan. Tak perlu bilas dengan air kerana produk ini tak berminyak.
  • Bahan-bahan yang diguanakan adalah semulajadi yang telah diluluskan oleh KKM - NOT161000079K.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart