Menopause: Apa yang normal?

Salah satu tujuan utama kami menghasilkan Herba Rahsia Rimba adalah untuk mengurangkan simptom menopaus. Simptom hot flashes, pertambahan berat badan dan kedutan tepi mata adalah simptom biasa. Ada beberapa simptom yang tidak begitu popular, bagaimanapun adalah normal.

 

NORMAL: "Faraj saya kelihatan...berbeza" 

Usia dan hormon mempengaruhi penampilan faraj. Bulu kemaluan boleh menjadi beruban, nipis, atau hilang sama sekali. Kulit faraj berubah warna; labia minora memanjang dan kendur. Semua perubahan ini adalah NORMAL seiring bertambahnya usia.

 

NORMAL: "Saya terkencing ketika ketawa/batuk/bersin"

Penurunan estrogen menipiskan dinding faraj, yang bermaksud uretra tidak mempunyai sokongan untuk menahan air kencing. Kebocoran air kencing bukan hanya perkara biasa, malah SANGAT BIASA. Kira-kira 50% wanita akan mengalami keadaan ini.

 

NORMAL: "Rambut banyak gugur"

Perubahan hormon ketika menopaus menyebabkan rambut mudah gugur dan lambat tumbuh. Perubahan hormon ini - khususnya penurunan estrogen dan perubahan nisbah estrogen ke testosteron membuatkan rambut menipis.  [Rambut yang menipis juga merupakan gejala biasa gangguan tiroid].

 

NORMAL: "Saya mudah merasa cemas dan tertekan"

Jika mempunyai sejarah anxiety atau depression, ada potensi besar untuk kembali mendapatnya pada peringkat perimenopause. Penurunan progesteron dan adrenal yang aktif menyumbang kepada kegelisahan yang dirasakan.  Progesteron juga terlibat dalam kemurungan. Depression and anxiety are not just “all in your head”.

 

NORMAL: "Saya kurang sabar"

Estrogen adalah pendorong utama tingkah laku wanita. Ketika permenopause, hormon estrogen menurun menyebabkan wanita tidak dapat berfikir, merasa, dan berkelakuan dengan biasa. Perubahan biologi memberi kesan besar. Sekiranya perasaan ini muncul di usia menopos, that it’s normal.

 

Kenalpasti apa yang NORMAL bagi diri. Sebelum menempuh menopos, wanita perlu kenap apa perkara normal bagi orang lain dan perkara normal bagi diri sendiri. We encourage you to get to know what’s normal for you. Contohnya, apa keadaan faraj kamu. Seperti apa orgasme kamu. Bagaimana mood kamu. Pay attention to yourself so you can keep track of what’s your normal, and when that’s changing.

Herba Rahsia Rimba merupakan produk GreenAard khusus untuk kesihatan dalaman wanita dari masalah ketidakseimbangan hormon, haid tidak teratur, penyembuhan selepas melahirkan dan menopos. Semua wanita boleh mengambil Herba Rahsia Rimba tetapi cara pengambilan tidak sama.

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart