"Mengapa payudara saya sakit?"

#1 Hormon
Perubahan hormon adalah penyebab nombor satu wanita mengalami sakit payudara. Payudara menjadi sakit beberapa hari sebelum permulaan haid dan berhenti selepas haid bermula. Ini disebabkan oleh kadar hormon estrogen dan progesteron meningkat sebelum haid. Hormon ini menyebabkan payudara membengkak dan menyebabkan rasa sakit.

#2 Hamil
Payudara mungkin sakit pada trimester pertama kerana pengeluaran hormon meningkat. Ini adalah salah satu tanda awal kehamilan bagi kebanyakan wanita.

#3 Pemilihan coli yang salah
Tanpa sokongan yang betul, ligamen yang menghubungkan payudara ke dinding dada boleh menjadi terlalu meregang. Hasilnya, payudara menjadi sakit.

#4 Breastfeeding
Jika cara bayi menyedut puting adalah salah (improper latch), boleh menyebabkan puting boleh merasa sakit. Improper latch membuatkan bayi menggigit puting. Puting boleh crack dan mendapat jangkitan.

#5 Kesan sampingan ubat
Sebahagian ubat boleh menyebabkan sakit payudara sebagai kesan sampingan. Antaranya ubat darah tinggi, birth control, dan ubat sakit jantung.

#6 Peningkatan kolagen
Kepadatan payudara meningkat pada usia 30-an dan menurun ketika anda memasuki usia 40-an. Ini adalah normal. Tetapi untuk kira-kira 20% wanita, ketumpatan itu adalah disebabkan oleh kolagen yang berlebihan.

It has long been known that wanita dengan payudara yang lebih padat berisiko tinggi mendapat barah payudara. Kepadatan yang tinggi disebabkan oleh kelebihan protein yang disebut kolagen. Sebab itulah GLOEI dihasilkan tanpa kolagen di dalamnya. GLOEI hanya merangsang badan untuk menghasilkan kolagennya sendiri kerana badan lebih tahu tahap kolagen yang optimum yang diperlukan.


Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart