Apakah Jenis Makanan Yang Merangsang Kolagen Secara Semula Jadi?

Seseorang boleh mengalami kekurangan kolagen. Jika tidak makan cukup protein dan makanan kaya asid amino, ini boleh menjejaskan pengeluaran kolagen dalam badan. Begitu juga, jika mengambil diet yang tidak sihat, boleh menghalang pengeluaran kolagen. Gula adalah musuh terbesar. Makan banyak makanan bergula mengurangkan penghasilan kolagen dalam badan. Jika mengambil suplemen berkolagen, gula boleh menghalang badan daripada menggunakan kolagen dari suplemen tersebut.

Jalan terbaik adalah meningkatkan jumlah makanan yang kaya kolagen dalam diet. Terdapat banyak makanan yang akan membantu meningkatkan kolagen. Salah satu darinya ialah, sup tulang. Sup tulang penuh dengan kolagen, asid amino, kalsium, dan magnesium. Ikan juga bagus untuk meningkatkan kolagen. Ikan kaya dengan asid amino prolin dan glisin yang diperlukan untuk pembentukan kolagen. Hampir semua ikan membantu merangsang penghasilan kolagen, tetapi perlu diingat bahawa kebanyakan kolagen adalah di bahagian yang tidak biasa kita makan, seperti sisik.

Makanan yang tinggi kandungan vitamin C harus menjadi satu kemestian dalam diet anda. Vitamin ini meningkatkan pengeluaran kolagen dan secara semula jadi memberikan stronger, glowier skin. Satu lagi makanan yang boleh membantu adalah sayur-sayuran berdaun. Hampir semua sayur-sayuran hijau memberi rangsangan besar dalam membantu pengeluaran kolagen, serta membantu memberikan kulit yang berseri kerana antioksidan yang terkandung di dalamnya.

Bagi yang tidak makan daging atau produk haiwan, cuba makan lebih banyak kekacang. Ini kerana kacang kaya dengan protein dan ia juga mengandungi asid amino yang diperlukan untuk mensintesis kolagen. Namun, perlu difahami bahawa kolagen dalam badan tidak akan bertambah sekiranya anda hanya makanan makanan-makanan tersebut sekali sekali. Makanan yang merangsang kolagen mesti diambil secara konsisten, barulah nampak hasil.

Sebab itulah GLOEI dihasilkan. Ia merupakan kombinasi ekstrak bahan aktif dari tuumbuhan terpilih. Tidak ada kolagen tambahan di dalamnya. Semuanya ekstrak makanan yang secara semula jadi merangsang badan menghasilkan kolagen. Segala ekstrak makanan yang telah diketahui bagus untuk pembentukan kolagen dikumpulkan dalam satu sachet. Ambil GLOEI dengan KONSISTEN. Cukup ambil 1 sachet sahaja setiap hari.
Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart