Tanaman melalui kaedah bioteknologi.


Mengapa ada yang menanam tanaman seperti di atas?

Menghasilkan tanaman yang lebih baik adalah aspek penting dalam bioteknologi. Tanaman yang tahan terhadap kerosakan serangga atau kekeringan mempunyai peranan penting pada masa hadapan. Dan semuanya bermula di makmal.

Tanaman melalui kaedah bioteknologi diciptakan dengan berbagai sifat yang berbeza:
  • menghasilkan lebih banyak buah
  • terasa lebih enak
  • bertahan di musim kemarau
  • boleh melawan serangga perosak.
Para saintis bahkan telah mencipta tomato ungu yang mengandungi cancer-fighting compound dan antioksidan yang lebih tinggi. Ini adalah bukti bahawa rawatan penyakit menggunakan tumbuhan sebagai alternatif adalah valid. Bioteknologi digunakan untuk banyak tujuan. Ia digunakan secara meluas dalam perubatan dan pertanian, bahkan dalam penghasilan supplemen. Malah, tak ramai yang tahu hormon insulin adalah protein manusia pertama yang dihasilkan dengan kaedah bioteknologi. Tidak ada cara lain untuk membuat insulin di luar tubuh manusia selain menggunakan bakteria melalui kaedah bioteknologi.

Obesiti dan berat badan berlebihan adalah penyumbang utama komplikasi pelbagai jenis penyakit. Terdapat banyak pilihan untuk rawatan obesiti:
  • kawalan diet
  • senaman
  • perubahan gaya hidup
  • ubat penurunan berat badan
  • pembedahan
Produk makanan tambahan menggunakan bahan semula jadi telah diterokai secara meluas untuk membantu pengguna memerangi kegemukan. Salah satu mekanisme yang digunakan dalam GC PLUS adalah mechanisms of appetite and satiety yang diatur oleh isyarat neurologi dan hormon. Ini bukan auta, tetapi fakta. Kerana sebilangan bahan aktif dalam tumbuhan memang boleh memberikan kesan peningkatan rasa kenyang.

Mekanisme yang GC PLUS gunakan merangkumi peningkatan tahap noradrenalin dan pengaktifan aktiviti sistem saraf simpatik yang menambahkan rasa kenyang dan mengurangkan rasa lapar. Antara bahan aktif lain di dalam GC PLUS adalah lipase inhibitor yang berfungsi mengganggu penyerapan lemak saluran gastrointestinal (tanpa mengganggu sistem saraf pusat). Mana-mana lemak makanan akan dipecahkan terlebih dahulu oleh pancreatic lipase sebelum diserap dalam usus manusia. Bagi mengganggu aktiviti penyerapan lemak, badan memerlukan lipase inhibitor. Lipase inhibitor terdapat dalam tumbuhan tertentu. GC PLUS mengandungi ekstrak lipase inhibitor ini.


Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart