Orang kata : "Karbohidrat menyebabkan gemuk"

Orang kata makan karbohidrat menyebabkan gemuk.
Tetapi, SAINS kata, Jepun merupakan negara dengan pengambilan karbohidrat tertinggi, iaitu 58%. Tetapi pada masa yang sama Jepun mempunyai kadar obesiti terendah di antara negara maju, iaitu 4.3%!

For the last time kami tekankan di sini - KARBOHIDRAT TIDAK MEMBUATKAN ANDA GEMUK, no matter what the internet says.

Dulu, diet Atkins dikatakan sebagai penyelesaian untuk penurunan berat badan. It wasn't. Sekarang adiknya pula, si Keto Diet mengatakan penyebab gemuk adalah kerana makan terlalu banyak karbohidrat.
Can we stop demonizing carbohydrates already?

Dalam dokumenteri "Homecoming", Beyoncé kata "Demi mencapai tujuan saya (weight loss), saya membataskan diri dari roti, dari karbohidrat, dari gula ..."

"...saya makan sebiji epal"

Hello, Beyonce! Epal mengandungi karbohidrat, ya. If you’re going to remove something from your diet, you should probably know what it is first.

Let's talk science for a while.

Karbohidrat adalah salah satu daripada tiga makronutrien, yang membentuk semua makanan. Protein dan lemak adalah dua yang lain. Makronutrien sangat penting untuk badan berfungsi.

Karbohidrat boleh dibahagikan kepada tiga kumpulan:
  • Gula (monosakarida dan disakarida) yang terdapat dalam buah seperti epal dan gula putih. Rasanya manis dan cenderung sedap.
  • Kanji (polisakarida) merangkumi perkara seperti roti, pasta, biji-bijian, dan kentang.
  • Serat makanan (dietary fiber). Yang ni, aneh sikit. Ia juga jenis polisakarida sama seperti kanji, tetapi usus tidak dapat mencernanya.
Hampir semua makanan yang disebut orang sebagai "karbohidrat" sebenarnya mengandungi gabungan ketiga-tiga jenis makronutrient tadi. Selain gula meja, jarang ada makanan yang pure karbohidrat. That’s just not how food tends to work.

Of course makanan tertentu mempunyai lebih banyak nutrien daripada yang lain, and yes, karbohidrat berserat sememangnya boleh beri impak pada kesihatan. Oleh sebab itu kami merasa need to write this article tentang kenapa orang percaya bahawa karbohidrat menyebabkan badan gemuk.

Semasa kita makan karbohidrat, enzim dalam usus memecahkan polisakarida dan disakarida sebelum usus kecil dapat menyerapnya. Setelah penyerapan, glukosa (gula) dalam darah sudah tentu menaik.

Kenaikan glukosa dalam darah mendorong pembebasan insulin, yang membolehkan sel-sel mengambil gula dan menggunakannya sebagai sumber tenaga. Insulin juga berfungsi memberi isyarat kepada hati untuk menyimpan glukosa berlebihan sebagai glikogen.

Hati hanya dapat menyimpan sejumlah glikogen dalam satu masa, jadi apa-apa tambahan kemudiannya akan ditukar menjadi lemak untuk penyimpanan jangka panjang. Kebanyakan orang fokus pada perkara terakhir itu.

Relax! Penyimpanan lemak adalah normal dan penting untuk badan berfungsi dengan baik. Penyimpanan lemak, pemecahan lemak ... semuanya berlaku secara berterusan, tidak berhenti.

Glukosa adalah sumber bahan bakar terpenting badan. Oleh kerana kita tak makan setiap minit dalam sehari, ada kalanya kadar gula dalam darah perlu meningkat. Ketika itulah glikogen yang disimpan dipecahkan menjadi glukosa.

Glukosa juga adalah sumber tenaga pilihan otak. Dalam keadaan glikogen tidak mencukupi, lemak juga dipecahkan untuk membantu di mana asid lemak diubah menjadi glukosa. Sebab itulah JANGAN SEKAT KARBOHIDRAT. Ia adalah sumber tenaga utama badan dan otak.

Dalam GC Plus ada sejenis bahan aktif yang dinamakan HCA. HCA menyekat sejenis enzim yang menukarkan karbohidrat menjadi lemak. Caranya, HCA menukarkan karbohidrat menjadi glikogen kemudian disimpan dalam otot sebagai tenaga, tanpa pembentukan lemak baru.

Dengan cara itu, GC Plus membantu mengelakkan lemak baru dari diserap oleh sel lemak. Sel lemak akan kekal mengecut. Dalam masa yang sama glikogen yang tersimpan dalam otot telah menambahkan jisim otot. Apa bila jisim otot meningkat, pembakaran lemak menjadi lebih cepat.

Setelah menggunakan GC Plus selama 1 botol, cuba uji tahap bodyfat anda. Pasti menurun. Itu menunjukkan HCA telah menjalankan fungsinya.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart