Berapa cepat berat badan turun dengan GC PLUS?

2 MINGGU PERTAMA
Berat badan mungkin berkurangan sekitar 2-4kg pada 2 minggu pertama (boleh jadi lebih, bergantung pada berat badan semasa). Dua minggu pertama biasanya penurunan lemak badan dan berat air.

Dua minggu pertama, badan menguraikan sumber tenaga yang tersimpan, kebanyakannya lemak, tetapi sebahagiannya glikogen. Penguraian tenaga ini adalah kerana GC PLUS merangsang metabolisme.

[Note : Glikogen adalah bentuk penyimpanan karbohidrat yang kebanyakannya terdapat di hati dan otot].

Glikogen disimpan dengan air dan apabila diurai untuk digunakan oleh badan, air akan menyertainya. Itulah sebabnya kebanyakan orang yang mengambil GC PLUS kerap ke tandas dan mengalami penurunan berat badan yang cepat pada 2 minggu pertama.

Berat air boleh dilihat dari penimbang berat badan manakala berat lemak boleh diukur pada perubahan ukuran pinggang. Perlu faham bahawa jika berat penimbang berkurangan 10kg, tidak bermakna lemak berkurangan 10kg juga. Boleh jadi banyak air yang hilang atau otot yang mengecut. Sebab itu penting untuk mengukur bodyfat loss.

Bergantung pada berapa banyak berat badan yang perlu diturunkan dan seberapa teruk anda mengehadkan pengambilan makanan, kehilangan air dari badan berbeza antara seorang dengan orang yang lain. But don’t be worry, you’re still losing some of this weight as fat.

Kehilangan 400-900g seminggu biasanya adalah jumlah yang selamat. Sekiranya cuba menurunkan berat badan lebih cepat daripada itu, berbincanglah dengan doktor tentang tahap pengurangan kalori yang selamat.

SEBULAN PERTAMA
Pada bulan pertama (setelah pengambilan GC PLUS 4 minggu), badan sudah mula hilang semuanya dengan agak konsisten - lemak, air, glikogen, dan sedikit tisu otot. Sel-sel lemak semakin mengecil kerana lemak dimetabolismekan sebagai bahan bakar oleh badan. Ketika ini bodyfat semakin berkurangan.

Sekiranya pada bulan-bulan seterusnya weight loss menjadi lebih perlahan, itu adalah wajar. Ini kerana seiring dengan pengurangan berat badan, badan tidak memerlukan tenaga (kalori) sebanyak berat asal. Jadi, untuk melajukan weight loss, beberapa restriction perlu dibuat.

Antara yang selalu kami cadangkan:
  • berhenti ambil makanan/minuman bergula, atau
  • berhenti ambil makanan bertepung, atau
  • senaman ringan 10 minit sehari (sekadar untuk melajukan metabolisme), atau
  • ambil Nutrijuice (untuk menurunkan trigliseride)
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart