Cara Menurunkan Berat Mengikut Jenis Badan Anda

Cuba berdiri depan cermin. Perhatikan di manakah pembentukan lemak pada badan anda yang paling jelas kelihatan? Sekiranya lemak paling banyak di bahagian tengah badan di antara dada dan tulang pinggul, bentuk badan anda adalah JENIS STRESS.

Sekarang cuba pusingkan badan. Sekiranya ada lemak yang banyak di sisi badan, anda adalah JENIS GULA.

Sekiranya lemak berlebihan di sekitar pinggul dan paha, anda adalah JENIS ESTROGEN.

Kemudian, cuba angkat lengan anda. Ada tak kulit menggelebeh di bawah lengan? Kulit yang berlebihan ini menunjukkan anda adalah JENIS T.

Dengan mengetahui 4 jenis badan ini, dapat membantu anda memaksimumkan penurunan berat badan. Tidak semestinya anda hanya ada satu jenis body type. Boleh jadi gabungan atau lebih daripada satu.

JENIS STRESS
Orang yang memiliki badan jenis ini mempunyai banyak lemak di bahagian perut. Lemak jenis ini tidak boleh dicubit kerana ia berada di bawah otot dan sekitar organ. Ini adalah jenis badan yang paling berbahaya kerana boleh menyebabkan penyakit jantung.

Punca lemak terkumpul di perut adalah kerana STRESS. Stress membuatkan anda makan makanan yang tidak sepatutnya. Stress juga menyebababkan badan mengeluarkan hormon kortisol [hormon stress]. Hormon kortisol berkata "Oh, nampaknya keadaan anda tak begitu baik. Oleh itu, saya akan simpan semua kalori dan lemak ke dalam usus, di sekitar hati, so I got myself protected".

Walaupun nampak seperti badan cuba membantu anda, tetapi apa yang dilakukan adalah salah. Badan sedang menghasilkannlemak STRESS yang cenderung berbahaya. Penyelesaian: Makan karbohidrat tetapi jenis karbohidrat yang betul [bukan makanan bertepung]. Karbohidrat merangsang serotonin. Serotonin akan memberi rasa tenang dan bila anda tenang, anda kurang lapar. GC Plus meransang serotoning. Sebab itulah yang mengambil GC Plus kurang merasa lapar.

JENIS GULA
Masalah dengan gula adalah insulin. Apabila badan berlebihan gula, ia akan meransang lebih banyak hormon insulin kerana badan kata "Badan terlalu banyak gula. Cepat simpan semua gula ini sebagai lemak!".

Selalunya, lemak yang disebabkan oleh berlebihan gula akan berkumpul di pinggang. Untuk mengurangkannya, anda boleh gunakan teknik Herba. Herba dapat membantu anda mengurangkan keinginan terhadap makanan bergula. Bila gula berkurangan dalam badan, badan akan mula menggunakan lemak-lemak ini sebagai sumber tenaga. Lama-kelamaan, anda akan dapat ada inchloss. GC Plus merupakan produk yang berasaskan herba dapur seperti bawang putih, halia, pegaga, asam gelugur dan habatussauda.

Jenis badan yang paling popular ialah JENIS ESTROGEN.
Mereka yang mempunyai badan jenis ini menyimpan lemak di sekitar pinggul dan paha. Jenis ini ada kaitan dengan hormon estrogen yang tidak seimbang. Badan yang berlebihan estrogen akan mengalami simptom PMS yang kuat jadi anda akan kerap makan, letih, stress - semuanya menjadi satu.

Sekiranya anda adalah JENIS ESTROGEN, banyakkan makan sayur-sayuran dan herba yang tidak berkanji. Ia dapat menstabilkan estrogen. Kehadiran herba dalam GC Plus membantu menstabilkan estrogen dalam badan.

JENIS T
Badan yang menghadapi masalah untuk membina otot akan membuatkan kulit di bawah lengan menggeleber. T bermaksud testosteron. Badan jenis T mempunyai jisim otot yang rendah. Tanpa banyak otot, lemak akan berkumpul di bawah lengan.

Kekurangan vitamin D mempengaruhi tahap testosteron anda. Jadi, banyakkan makan makanan yang akan membekalkan banyak vitamin D untuk badan. Makan protein seperti salmon, sardin, atau mungkin suplemen vitamin D. GC Plus mengandungi ekstrak HCA yang berfungsi menyimpan glikogen dalam otot. Jadi, jisim otot akan bertambah, mengurangkan potensi lemak berkumpul di bawah kulit.
Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart