Bagaimana lemak terbentuk dalam badan

Untuk menurunkan berat badan, perhatikan 2 kumpulam makanan ini sahaja:

Jenis S  Jenis F
Makanan yang membantu weight loss Makanan yang menyebabkan weight gain
Seperti daging, keju, telur, makanan yang tinggi protein, sayuran dan salad Seperti roti, kentang, tepung dan gula
Makanan jenis S tidak menjadikan badan membentuk lemak Makanan sebegini membuatkan badan cenderung menghasilkan lemak

 

Ok, bayangkan anda memakan donut. Donut adalah makanan jenis F (ada tepung dan gula). Dalam erti kata lain, donut boleh membuatkan badan gemuk. Ketika donut masuk ke ruang perut, ia dicerna dan diserap ke dalam badan. Oleh kerana donut adalah sejenis karbohidrat (ada tepung dan gula), ia akan ditukarkan menjadi glukosa. Glukosa yang berlebihan menjadikan badan gemuk.

Glukosa yang banyak dalam darah merangsang hormon insulin. Dalam keadaan normal, insulin mengambil glukosa untuk dihantar kepada sel badan. Sel kemudiannya menggunakan glukosa sebagai tenaga. Lain kisahnya bila glukosa terlalu banyak dalam badan. Badan akan segera menukarkan glukosa kepada lemak.

Sekarang imagine anda makan ayam goreng. Ayam adalah protein (jenis S). Apabila protein memasuki sistem pencernaan, ia juga berubah menjadi glukosa. Tidak seperti karbohidrat (donut), protein menghasilkan glukosa yang sedikit. Glukosa yang dihasilkan ketika memakan makanan jenis S tidak menghasilkan lebihan bahan bakar (untuk sumber tenaga), jadi, tiada lebihan glukosa yang ditukarkan menjadi lemak.

Bagaimana pula dengan GC PLUS? Adakah ia tergolong dalam kelompok "Jenis S" atau "Jenis F"?

Jawapannya, bukan mana-mana kelompok pun. Tetapi GC Plus membantu anda menurunkan berat badan ketika anda memakan makanan Jenis S.

Huh, sounds too good to be true?

Izinkan kami jelaskan bagaimana GC Plus berfungsi.

GC Plus berfungsi merencatkan enzim yang menyebabkan pembentukan lemak. Ketika badan tidak menghasilkan lemak, ia mula membakar lemak. Orang yang mengambil GC Plus kehilangan body fat lebih cepat daripada yang berdiet sahaja.

Tidak sekadar membantu mengurangkan body fat, GC Plus juga membantu emotional eaters mengurangkan selera makan. Caranya dengan meningkatkan rembesan serotonin. Serotonin yang optimum akan memperbaiki mood, memerikan rasa tenang dan kenyang (kurang lapar).

GC Plus juga bertindak sebagai DUA FAT LOSS BOOSTER.

Pertama, ia mengekang selera makan supaya tidak merasa sangat lapar.

Kedua, dengan cara menyimpan lebih banyak glikogen (glukosa) ke dalam otot.

Pertambahan glikogen dalam otot menambahkan jisim otot. Ok, begini. Apabila anda makan, enzim dalam badan mengubah semua karbidrat menjadi gula, kemudian lemak. Sel-sel lemak mula menyerap lemak dan menjadi kembang. Pengembangan sel lemak menyebabkan bahagian-bahagian badan mula membesar (perut, pipi, lengan, paha).

Dalam GC Plus ada sejenis bahan aktif yang dinamakan HCA. HCA inilah yang menyekat enzim yang menukarkan karbohidrat menjadi lemak. Caranya, dengan memindahkan karbohidrat menjadi glikogen kemudian disimpan dalam otot sebagai tenaga. Dengan cara itu, GC Plus membantu mengelakkan lemak baru dari diserap oleh sel lemak. Sel lemak akan kekal mengecut. Dalam masa yang sama glikogen yang tersimpan dalam otot telah menambahkan jisim otot. Apa bila jisim otot meningkat, pembakaran lemak menjadi lebih cepat.

Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart