Apa yang dimaksudkan dengan LIANG KULIT TERBUKA [open pores]

Kulit manusia mempunyai liang-liang kecil dan liang-liang ini tersumbat akibat rembesan minyak yang berlebihan. Pengumpulan minyak menyebabkan dinding liang meregang dan akhirnya terbuka. Ok, bayangkan begini. Belon yang sama jika ditiup dan dilepaskan udara berkali-kali, lama-kelamaan belom tersebut akan "lari" bentuk asalnya. Begitulah juga dengan kulit manusia.

Apa yang perlu dilakukan adalah, jaga kulit dengan cara membersihkannya dengan betul SETIAP HARI (kerana setiap hari kulit muka menghasilkan minyak). Skincare yang digunakan mestilah dapat mengimbangi pengeluaran minyak muka. Antaranya :
  • Gunakan clay mask (mask tanah liat). Clay mask membantu menyerap minyak dan membersihkan kulit.
  • Gunakan moisturiser bebas minyak (oil-free). Mempunyai kulit berminyak tak bermakna kita boleh skip moisturiser.
Moisturiser bebas minyak mengandungi SPF yang tidak lebih dari 30, jadi ia tak akan menyebabkan kulit bertambah melekit. Kalau SPF yang lebih tinggi, konsentrasi sun block juga lebih tinggi. Ini menyebabkan kulit semakin berminyak. Selain itu, gunakan produk berasaskan glycolic acid. Acid ini datang dari tebu. Ia adalah bahan penting untuk menyelesaikan masalah kulit berminyak. Fungsi asid ini, mengurangkan minyak yang berlebihan dan menghalang liang dari tersumbat. MAKEUP REMOVER GREENAARD mengandungi glycolic acid.

Ada satu lagi, iaitu asid hyaluronik. Ia wujud semula jadi dalam badan. Asid hyaluronik mempunyai kapasiti untuk menarik dan menahan 1000x kelembapan pada kulit. Asid hyaluronic yang cukup dalam badan akan merangsang penghasilan kolagen dengan baik. Sebab itulah kulit orang-orang muda lebih lembap dan tegang berbanding kulit orang tua kerana asid hyaluronic masih banyak ketika ini.GLOEI GREENAARD mengandungi ekstrak tumbuhan yang merangsang penghasilan asid hyaluronic supaya kolagen dapat dibuat secara semula jadi dalam badan.

Oh! Ada lagi satu - Sodium laureth sulfate (SLeS). Ramai orang percaya bila kulit berminyak maka mesti mencuci muka dengan kerap. Sebaliknya, mencuci muka dengan berlebihan akan menipiskan skin barrier, akhirnya minyak keluar dengan lebih banyak. Cuci muka sebaiknya 2-3 kali sehari sahaja, dengan menggunakan targeted formula product seperti CLEANSING GEL GREENAARD (CG). CG ada SLeS yang akan masuk ke liang kulit dan menarik minyak yang tersumbat di dalamnya. SLeS membantu 'mengosongkan' liang lantas kelihatan liang lebih kecil.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart