4 cara nak tanggalkan solekan waterproof

 

Kalau tak cukup budget nak beli makeup remover, gunakan syampu bayi. Syampu bayi pun boleh buang kesan watreproof maskara. Lagipun syampu bayi biasanya agak selamat untuk digunakan di sekitar kawasan mata yang sensitif, kerana kebanyakan syampu bayi adalah hypoallergenic. Tapi gunakan dalam jumlah yang kecil saja dan elakkan termasuk ke dalam mata. Jangan sekali-kali guna syampu biasa.

 .

Boleh cuba sapukan krim sejuk (brand Himalaya, Ponds, Garnier ada krim sejuk) untuk menanggalkan solekan.

Elakkan daripada menggunakan jeli petroleum untuk buang solekan muka. Ia adalah produk petroleum, bahan yang tak sesuai digunakan di sekitar kawasan mata. Hanya boleh digunakan kalau dah terdesak di waktu anda memang dah takde bahan lain untuk buang kesan solekan. Tapi, jangan bagi masuk lansung ke dalam mata.

Gunakan makeup remover yang khusus untuk membuang solekan kalis air. Kerana, makeup remover kalis air akan membuang sisa maskara dengan cepat, selamat dan berkesan. Kalau anda memang pakai waterproof maskara, apa salahnya invest pada makeup remover khas untuk solekan kalis air. Mahal sikit tak apa, yang penting berbaloi untuk masa dan mata anda. GreenAard Makeup Remover adalah sejenis makeup remover berasakan buih yang tak berminyak dan bertindak sebagai pencuci muka sekaligus membersihkan wajah anda dari solekan dalam hanya 1 minit.

.

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart