Phytoestrogens dalam produk GreenAard. Apa tujuannya?

Estrogen adalah hormon yang mengawal fungsi kedua-dua wanita dan lelaki. Phytoestrogens pula adalah sejenis estrogen tumbuhan, berfungsi sama seperti estrogen pada manusia. Apabila kita makan phytoestrogens, badan bertindak balas seolah-olah estrogen kita sendiri hadir. Diet berasaskan tumbuhan sangat kaya dengan phytoestrogens semula jadi dalam jumlah yang sihat, terutamanya daripada soya.

Dalam rangkaian produk GreenAard, GLOEI, GC PLUS dan HERBA RAHSIA RIMBA mempunyai kandungan phytoestrogens yang agak tinggi. Kami akan jelaskan di sini kenapa tiga produk ini kandungan phytoestrogens tinggi. Oleh kerana phytoestrogens meniru estrogen badan kita sendiri, bermakna ia juga mampu melakukan beberapa perkara yang estrogen lakukan.

Perimenopaus adalah peringkat dalam kehidupan wanita yang biasanya bermula pada lewat 40-an. Pada masa ini, badan wanita berhenti membuat banyak hormon termasuk estrogen. Perimenopaus membawa banyak gejala yang tidak selesa termasuk hot flashes, perubahan mood, dan penurunan seks. Gejala ini berterusan selepas menopaus. Phytoestrogens telah dibuktikan secara saintifik memberi kelegaan dari hot flashes ketika perimenopaus.

Selain dari itu, phytoestrogens membantu mencegah osteoporosis pada wanita yang semakin tua. Apabila wanita semakin berusia, tahap estrogen menurun, menjadikan mereka lebih terdedah kepada osteoporosis. Oleh kerana phytoestrogens bertindak seperti estrogen, pengambilannya membantu menghalang osteoporosis daripada berlaku. Tahap estrogen juga menurun pada kitaran haid tertentu, menyebabkan simptom yang tidak selesa (PMS). Jika estrogen boleh digantikan, gejala ini boleh lega. Maka phytoestrogens telah diesktrak dan dimasukkan ke dalam GC PLUS dan HERBA RAHSIA RIMBA.

Phytoestrogens adalah ubat semula jadi untuk melegakan masalah ketidakteraturan haid. Sebab itulah GC PLUS juga boleh memperbaiki kitaran haid. Tetapi kami hasilkan Herba Rahsia Rimba kerana ia lebih khusus membantu menyelesaikan masalah dalaman wanita. Masalah kulit berjerawat juga boleh diselesaikan dengan phytoestrogens. Konsepnya adalah, estrogen melawan androgen (hormon lelaki). Androgen menyumbang kepada jerawat pada wanita. Oleh kerana phytoestrogens bertindak sama seperti estrogen, pengambilannnya boleh menentang androgen dan melegakan atau mencegah jerawat.

Walau bagaimanapun, jika anda mahu mengambil HERBA RAHSIA RIMBA khusus untuk merawat masalah jerawat, kami tidak syorkan. Ini kerana, Herba Rahsia Rimba bukan mengandungi phytoestrogens semata-mata tetapi bahan-bahan lain untuk masalah dalaman wanita. Menyelesaikan masalah jerawat hanyalah 'bonus'. Kebelakangan ini, penggunaan hormon estrogen sintetik menerima bad rap kerana dikatakan kesan sampingan negatif. Tetapi risiko sedemikian belum terbukti dengan phytoestrogens. Satu contoh bahan aktif dari kumpulan phytoestrogens adalah ISOFLAVON. Isoflavon ada di dalam GLOEI. Sebab itulah GLOEI membantu memberikan kulit yang lebih glowing. Kami gunakan ekstrak Isoflavon (phytoestrogens) dari soya.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart