Bolehkah GLOEI besarkan payudara?

Memasang implan payudara adalah popular di kalangan wanita. Ramai yang mahu mendapatkan payudara yang tegang dan cantik dan pembedahan plastik merupakan salah satu pilihan yang popular. Masalahnya, kesan pembedahan pembesaran payudara (implan payudara), boleh meletihkan. Prosedur ini adalah invasif, menyakitkan, dan memerlukan masa pemulihan yang panjang. Not to mention it's expensive!

Suntikan kolagen kini menjadi lebih popular sebagai pilihan yang lebih selamat dan lebih mudah. Kita tahu bahawa kolagen berkesan dalam menegangkan kulit, tetapi adakah pengambilan suplemen kolagen boleh meningkatkan saiz payudara juga? Untuk melihat sama ada kolagen boleh membantu menganjalkan kembali payudara, jom baca penjelasan kami dari sudut sains.

Kolagen dan elastin merupakan protein yang bertanggungjawab untuk kesihatan sendi, otot, tisu, kulit, dan tulang dalam badan. Apabila mencapai pertengahan 30-an, kandungan kolagen dan elastin berkurangan, mengakibatkan kulit kendur, kedutan muncul, sendi dan otot lemah, dan kepejalan payudara merosot. Kulit, tisu dan otot yang digunakan untuk menahan payudara dan mengekalkan keanjalannnya kini tidak berada dalam tahap terbaik lagi. Selain dari kolagen yang merosot, kekenduran payudara boleh disebabkan oleh turun naik berat badan. Bukan sahaja berat badan, malah hormon juga memainkan faktor besar dalam kekenduran payudara.

Hormon estrogen penting untuk mengekalkan kolagen dalam badan. Kolagen membentuk banyak tisu penghubung dalam kulit, dan apabila tahap estrogen menurun (terutamanya semasa menopaus) pelbagai kesan sampingan boleh berlaku, terutamanya payudara yang terkulai. Tahap estrogen akan meningkat ketika ibu-ibu menyusukan anak. Dan tahap estrogen ini kembali menurun setelah ibu tidak menyusukan lagi. Ini bermakna, pertambahan dan kehilangan estrogen berkali-kali (akibat hamil berkali-kali) boleh memberi kesan terhadap bentuk payudara di masa akan datang. Sesetengah pil perancang boleh meningkatkan tahap estrogen dan ini boleh menyebabkan peningkatan sementara dalam saiz payudara. Walau bagaimanapun, pil perancang ada kesan sampingan, oleh itu tidak disyorkan mengambil pil perancang untuk jangka masa panjang.

"Semakin berusia, kolagen dan estrogen menyusut. Jika pil perancang tidak disyorkan, apa rawatan alternatif yang boleh dicuba?"

Phytoestrogen.
Ia adalah sebatian semulajadi yang terdapat dalam tumbuhan dan herba. Phytoestrogen adalah estrogen tumbuhan yang meniru estrogen manusia. Memakannya boleh membantu meningkat fungsi estrogen dalam badan. Dalam produk GreenAard, phytoestrogen ada dalam GLOEI (sedikit) dan Herba Rahsia Rimba (banyak). Kedua-dua produk tersebut adalah umpama COMBO untuk membantu merawat masalah payu dara kendur. Ini kerana, GLOEI merangsang kolagen dalam badan manakala Herba Rahsia Rimba memperbaiki dan membantu menyeimbangkan hormon wanita. GLOEI boleh diambil setiap hari, tetapi Herba Rahsia Rimba tidak dan ia perlu mengikut cara pengambilan yang khusus.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart