Kelebihan GC PLUS

 

GC PLUS adalah produk yang membantu menyekat pembentukan lemak [fat blocker], bukan fat burner. Fat blocker adalah kesan dari aktiviti Hydroxycitric acid (HCA) yang merupakan bahan aktif di dalam GC Plus.

Jangan takut dengan nama "acid" pada HCA. HCA hanyalah ekstrak asid sitrik dari buah garcinia cambogia. Tak bahaya. HCA menyekat lemak daripada terbentuk dengan cara mengekang aktiviti enzim sitrat lyase. Enzim sitrat lyase fungsinya mengubah karbohidrat menjadi lemak. Jadi, dengan menghentikan aktiviti enzim sitrat lyase, GC PLUS mencegah pembentukan lemak sekaligus menyekat metabolisme badan daripada menjadi lambat.

Sebahagian besar aktiviti sitrat lyase berlaku di pinggang, paha dan pinggul. Oleh itu, GC PLUS membantu mengurangkan pembentukan lemak baru di kawasan tersebut. Kesan dari aktiviti menyekat pembentukan lemak, GC PLUS memberi tenaga dan mengurangkan keletihan. Semasa sitrat lyase aktif, badan akan berasa malas kerana metabolisme menurun.

Dengan GC PLUS, keadaan terbalik kerana HCA telah menyekat enzim tersebut dari berfungsi. Metabolisme yang bertambah dan simpanan lemak yang rendah dalam badan menyebabkan keletihan berkurang dan tidak ada kelemahan otot. Biasanya, semasa berdiet, kita cenderung merasa kurang bertenaga. Tetapi tidak berlaku dengan GC PLUS.

GC PLUS membantu mengawal tahap gula dalam darah. Dari sudut kecergasan, ia mengawal kemungkinan berlakunya penurunan mendadak atau lonjakan gula darah semasa bersenam. Ringkasnya, GC PLUS memastikan tahap glukosa darah dalam keadaan stabil untuk membina tisu otot. GC PLUS tidak membiarkan glukosa meningkat atau jatuh di luar kawalan. Glukosa disimpan dalam bentuk glikogen dalam otot.

Glukosa yang berlebihan bermaksud lebih banyak lemak dibentuk dan jika tahap glukosa berkurang, akan menyebabkan otot suffer pula. Bila glukosa disimpan ke dalam otot dlm bentuk glikogen, ini secara tak lansung menambahkan jisim otot. Jisim otot yang bertambah akan mempercepatkan pembakaran kalori.

Ini bermakna, pengambilan GC PLUS menyebabkan pembakaran kalori lebih cepat. Pembakaran kalori menurunkan kadar kolesterol Nampak tak betapa segalanya saling berkait dan ini membuatkan GC Plus istimewa berbanding weight loss produk yang lain.

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart