Kolesterol Boleh Mempengaruhi Hubungan Intim

Kita pasti ada kriteria yang ingin kita dapatkan dari pasangan kita. Dia mesti seorang yang bijak, baik, ada kerja yang bagus, ringan tulang, hormat orang tua, romantik, etc. Ternyata ada satu perkara lagi yang harus kita pertimbangkan iaitu tahap kolesterol yang sihat kerana kolesterol boleh mempengaruhi hubungan intim.

Kolesterol berperanan dalam pembentukan hormon seks.
Manusia tidak dapat hidup dengan sempurna tanpa tahap kolesterol tertentu kerana kolesterol membantu perkembangan tubuh. Kolesterol memainkan peranan dalam hubungan seks kerana ia penting untuk perkembangan hormon seks. Pada wanita, kolesterol membantu pengeluaran estrogen dan progesteron. Pada lelaki, ia membantu pengeluaran testosteron.

Tanpa hormon-hormon tersebut, badan tidak dapat membentuk sifat fizikal tertentu yang berkaitan dengan jantina, seperti payudara untuk wanita atau bulu pada badan untuk lelaki. Hormon-hormon ini juga penting untuk pembiakan, jadi badan perlukan kolesterol yang optimum untuk menghasilkan hormon-hormon ini.Tetapi akan menjadi sebaliknya jika kolesterol terlalu tinggi.

Kolesterol tinggi boleh menyebabkan erectile dysfunction
Bagi lelaki, kesukaran untuk ereksi ada pelbagai punca, termasuk stress, keletihan, medication, masalah prostat, atau kolesterol tinggi. Terlalu banyak kolesterol menyebabkan arteri tersumbat dan menyekat aliran darah. Aliran darah yang terhad adalah bad news untuk zakar kerana erection bergantung pada aliran darah ke zakar.

Jika ada masalah mengekalkan erection, sila berjumpa doktor. Salah satu perkara pertama yang mungkin diperiksa oleh doktor adalah tahap kolesterol, yang bermaksud anda perlu membuat perubahan pada diet untuk kembali 'sihat'.

Kolesterol tinggi boleh menyebabkan wanita kurang berminat dengan seks
Kolesterol boleh melambatkan atau menyekat aliran darah ke organ pembiakan. Sama seperti kolesterol tinggi dapat mempengaruhi ereksi lelaki, ia juga dapat mempengaruhi kemampuan wanita untuk terangsang. Kolesterol akan berkumpul di arteri dan menyukarkan darah untuk sampai ke kawasan pelvis. Itu menyukarkan wanita untuk terangsang.

Menggunakan pelincir (lubricant) sama sekali tidak akan menyelesaikan masalah seksual wanita. Sebahagian arteri yang tersumbat lead to the clitoris. Ini antara punca kenapa wanita susah orgasme. Again, tanyakan kepada doktor untuk memastikan bahawa kolesterol adalah penyebabnya, dan bukan sebab-sebab lain.

"Kalau penyebabnya adalah kolesterol adakah itu bermakna it is ok?"

Bukan begitu. Kolesterol tinggi adalah bahaya untuk kesihatan. Tetapi, kolesterol bukanlah sejenis penyakit. Ia hanya punca yang boleh menyebabkan penyakit (darah tinggi, jantung). Jika penyebabnya adalah kolesterol, hanya perlukan perubahan diet.

Antara yang boleh dicuba adalah NUTRIJUICE. Nutrijuice membantu kolesterol kembali ke paras yang normal. Kami cadangkan anda beli 4 botol Nutrijuice sekaligus. 4 botol cukup untuk 2 bulan (bergantung pada size sudu). Sebelum mengambil Nutrijuice pastikan ambil bacaan kolesterol terlebih dahulu. Selepas penggunaan 2 bulan, check kolesterol kembali.
Diana Ishak
Read more
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart