Gloei bukan sekadar untuk kulit.

Dengan banyaknya vitamin dan makanan tambahan di pasaran, sukar untuk mengetahui mana yang benar-benar berfungsi. Kolagen adalah protein yang paling banyak terdapat di dalam badan, dan ia dihasilkan oleh badan secara semula jadi! Bermakna, badan manusia boleh mensintesis kolagen tanpa perlu mengambil kolagen haiwan.

Seiring dengan usia, jumlah kolagen yang dibuat oleh badan berkurangan. But worry not, tahap kolagen dapat dipulihkan dengan mengambil makanan seperti GLOEI. Sebahagian orang mengambil kolagen haiwan sebagai makanan tambahan untuk menjaga kulit agar kelihatan muda. Kulit yang anjal membolehkan kita mengerutkan kening, senyum, dan menguap tanpa menyebabkan kedutan setiap kali wajah bergerak. Ini semua memerlukan sokongan kolagen. Tetapi kolagen dapat bantu lebih daripada itu. Tahap kolagen yang rendah dapat menyusutkan tulang rawan dan tendon. Ini bermaksud sendi lebih mudah tercedera. 
  • Meredakan Sakit Lutut Akibat Osteoartritis
Osteoarthritis adalah artritis yang paling biasa. Tulang rawan pada sendi pecah menyebabkan dua tulang bergesel menyebabkan rasa sakit dan bengkak. Osteoartritis di lutut sangat menyakitkan, melemahkan dan membataskan kemampuan manusia untuk melakukan aktiviti seharian. Gloei merangsang badan untuk membina kolagen yang kemudian berupaya membina semula tulang rawan serta menyatukan otot dan tendon.
  • Meredakan Sakit Sendi Pada Jari dan Tangan


Sendi yang kaku (stiff joints) adalah petanda badan kurang menghasilkan kolagen. Gloei membantu pembaikan saraf dengan merangsang kolagen. Kolagen mewakili komponen utama dari sistem saraf periferi dan menyokong fungsi saraf sel.
  • Sakit Belakang Di Bahagian Bawah Badan
Sakit di bahagian pinggang-punggung menyukarkan badan melakukan banyak perkara seperti bersolat, bersenam, berdiri tegak untuk jangka masa panjang, bahkan tidur juga menyakitkan. Bahagian belakang badan dari tulang, otot dan tendon, kesemuanya mengandungi kolagen. Kurang kolagen menyebabkan bahagian ini merasa sakit. Gloei membantu mengurangkan sakit belakang. Sekiranya tidak mempunyai cukup kolagen, itu boleh menyebabkan rasa sakit di bahagian belakang badan. Menambahkan kolagen melalui Gloei merupakan salah satu cara rawatan.
  • Mencegah Penyusutan Tulang
Tulang terbuat kebanyakannya dari kolagen. Sekiranya tahap kolagen rendah, tulang menjadi lemah dan berisiko patah. Gloei dapat membantu meningkatkan ketumpatan tulang dan mengekalkan kekuatan tulang dengan cara merangsang badan membuat kolagen.
  • Membina Jisim Otot
Kolagen juga merupakan bahagian utama tisu otot. Oleh itu jika mahu membina jisim otot, selain GC PLUS, Gloei juga mungkin membantu.


Diana Ishak
Read more
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart