Hormon kegembiraan

Dalam GC Plus ada herba yang meransang hormon kegembiraan.
Haaaa, gitu. Apakebendanya hormon kegembiraan ni?

 


.


Hormon kegembiraan ini kita panggil Serotonin.
Serotonin ni sebahagian besarnya ada kat otak, usus dan platelet darah. Serotonin mengekalkan keseimbangan mood, dan kekurangan serotonin membawa kepada kemurungan/kesedihan/mood swing.
.
Kemurungan/kesedihan/tekanan perasaan semua tu adalah punca yang menyebabkan hormon lapar (Ghrelin) meningkat. Sebab tu bila kita sedih, marah, tension - kita cenderung nak makan je kejenya. Jadi, bila GC Plus meransang penghasilan serotonin, secara tak lansung ia menghalang pembentukan hormon Ghrelin.
.
Apa lagi yang serotinin ni boleh buat?
.
✔ Kebanyakan serotonin ada dalam saluran gastrousus di mana ia mengawal fungsi usus dan pergerakan. Sebab tu siapa makan GC Plus sangat lawas ke tandas dan mengurangkan kekembungan.
.
✔ Serotonin juga ada dalam otak. Iamemainkan peranan penting dalam keseimbanga mood.
.
✔ Serotonin juga ada dalam platlet darah bermakna ia membantu dalam pembentukan darah beku (menghalang darah dari mengalir tak henti-henti bila luka).
.
✔ Kalau korang makan sesuatu yang 'toksik', lebih serotonin akan dihasilkan dalam usus untuk mengusir 'toksik' dalam bentuk cirit-birit. Peningkatan tahap serotonin ini juga menyebabkan loya. Sebab tu ada pengguna GC Plus yang kerap ke tandas sebab korang banyak makan makanan yang 'toksik' iaitu lemak! Dan some pengguna GC Plus akan alami pening dan loya, ini pun disebabkan serotonin dihasilkan dengan banyak.
.
Ada yang nak try GC Plus?
Whatsapp kami sekarang 012-7728976.

 

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart